اخبار
کد خبر : 2267 ۱۳۹۵/۰۲/۲۵   

سه میلیارد مترمکعب آب مورد نیاز دریاچه ارومیه تامین شده است

پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز امروز در ارومیه آغاز به کار کرد.

به گزارش نای قلم، این جشنواره تا سال 84 به صورت دوسالانه در کشور برگزار می شد و اکنون بعد از 10 سال توقف دوباره اجرای آن آغاز شده است.

800  فیلم این جشنواره همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی به صورت رایگان برای علاقمندان از 24تا 31 اردیبهشت ماه اکران می شود.

اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی فیلم های جشنواره بین المللی  فیلم سبز را همه روزه در اداره محیط زیست  ارومیه از ساعت هشت صبح الی 20 عصر برای علاقمندان نمایش خواهد داد و بازدید از موزه تاریخ طبیعی ارومیه به همین مناسبت تا 31 اردیبهشت ماه رایگان است.

روز یکشنبه نیز فیلم های این جشنواره در دانشگاه پردیس ارومیه اکران می شود. و طبق برنامه ریزی انجام شده در روزهای 29و30 اردیبهشت ماه فیلم های جشنواره در سالن آمفی تئاتر رو باز پارک ائللر باغی اکران می شود.

اولین سخنران این جشنواره مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی بود، پرویز آراسته در این مراسم گزارشی از وضعیت کنونی دریاچه ارومیه ارائه داد و گفت: از 13میلیارد مترمکعب آب مورد نیاز دریاچه هم اکنون سه میلیارد آن تامین شده است.

او اظهار کرد: دریاچه هم اکنون از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده و 107 سانتیمتر افزایش ارتفاع دارد.

آراسته اضافه کرد: از مساحت پنج هزار و 700 کیلومتری دریاچه هم اکنون سه هزار کیلومتر مربع آن آبدار شده و از 13میلیارد مترمکعب آب مورد نیاز دریاچه هم اکنون سه میلیارد آن تامین شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ارومیه اظهار کرد: امیدواریم به طور مستمر با تدابیر اندیشیده شده بتوانیم به هر قیمتی این زیست بوم ارزشمند را احیا کنیم.

آراسته افزود: امروز به این نتیجه رسیدیم که نمی توان با اسلحه از منابع زیست محیطی محافظت کرد.

وی بیان کرد: مشارکت و آگاهی مردمی با بهره گیری از روش های مختلف آموزشی و به کارگیری ابزار هنر نقش بسیار مهمی در جلوگیری از آلودگی و نابودی محیط زیست دارد.

مدیر کل محیط زیست آذربایجان غربی اظهار کرد: اولین مبحثی که مردم باید درباره آن آموزش های لازم را ببینند حفاظت از محیط زیست و منابع موجود است.

وی اضافه کرد: در صورت عدم حفاظت از منابع زیست محیطی اتفاقی که برای دریاچه ارومیه افتاد برای سایر منابع نیز رخ خواهد داد.

آراسته درباره آلاینده های هوای ارومیه نیز اظهار کرد: بحث آلودگی هوا در ارومیه به تدریج به اتفاقی نگران کننده تبدیل می شود و انتظار عبور از از حد استاندارد راداریم.

وی بیان کرد: ریزگردها نیز جزو عوامل مخاطره آمیز برای استان آذربایجان غربی محسوب می شوند که باید برای رفع ان تدابیری اندیشیده شود.

آراسته گفت: با مدیریت منابع، صرفه جویی، بهبود وضعیت و استفاده از تکنولوژی های نوین می توان گام های مهمی در کاهش مصرف انرژی و کاهش گازهای گلخانه ای برداشت.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا