Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 2262 ۱۳۹۵/۰۲/۲۵   

رسانه ها در پیشگیری از آسیب های اجتماعی نتوانستند ایفای نقش کنند

 مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور گفت: رسانه ها امروز به خوبی نتوانستند در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی ایفای نقش کنند.

به گزارش نای قلم، ولی الله نصر امروز در نشست خبری اظهار کرد: رسانه ها در صورتی که به رسالت اصلی خود پایبند باشند نقشی جدی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارند.

وی ضمن اشاره به برگزاری همایش ملی طلاق در 30 اردیبهشت به میزبانی ارومیه، تصریح کرد: خوشبختانه مقدمات لازم برای برگزاری این همایش به خوبی مهیا شده و با توجه به استقبال چشمگیر نخبگان و فرهیختگان از این همایش امید داریم تا شاهد نزدیکی هر چه بیشتر محیط های علمی در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی باشیم.

مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور ایجاد حساسیت در جامعه به ویژه نخبگان، فراهم سازی فضای همکاری بین بخشی و اتصال بخش علمی به پیشگیری از آسیب های اجتماعی را از جمله اهداف برگزاری این همایش برشمرد و افزود: تبیین تبعات اجتماعی طلاق و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی از جمله محورهایی است که رسانه ها می توانند با نقش آفرینی مثبت و نه مخرب در آن نسبت به روند کاهش آسیب های اجتماعی کمک کنند.

نصر با تقدیر از عوامل برگزاری این همایش تصریح کرد: امروز در حالی با پدیده هایی چون شکاف بین نسلی و تهاجم شبکه های اجتماعی مواجه هستیم که رویکرد واحد و مشخصی برای  بومی سازی ،تعامل و استفاده بهینه از آنها وجود ندارد.

مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی در ادامه این نشست به تبیین وظایف بهزیستی در موضوعات اجتماعی از جمله کودکان کار و خیابانی، آسیب های اجتماعی و اورژانس اجتماعی پرداخت.

نصر با بیان اینکه رویکرد بهزیستی در خصوص نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست واگذاری آنها به خانواده های سببی و نسبی است، افزود: در حال حاضر از مجموع 21 هزار کودک بی سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی 9 هزار کودک در مراکز نگهداری و مابقی نیز در درون خانواده ها نگهداری می شوند.

وی توجه به درمان و عقب ماندگی کودکان کار و خیابانی  را از دیگر فعالیت های بهزیستی دانست و گفت: در این مقوله بهزیستی به تنهایی نمی توند کاری بکند و سایر ارگان ها نیز باید بر اساس وظایف محوله در قانون پای کار بیایند.

نصر همچنین وضعیت طلاق عاطفی را در کشور بد توصیف کرد و افزود: این موضوع نیازمند بررسی های علمی است اما نتایج بهزیستی از پرونده های طلاق توافقی و مراکز مداخله در کاهش طلاق بیانگر این موضوع است که وضعیت طلاق عاطفی در کشور وخیم است.

 آموزش 5200 کودک کار و خیابانی

 معاون دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور هم در این نشست از تحت آموزش قرار گرفتن پنج هزار و 200 کودک کار و خیابانی در سال گذشته خبر داد و گفت: این کودکان در مراکز آموزش کودک و خانواده با آموزشهای مهارت های زندگی آشنا شدند.

مجید ارجمندی کودکان کار را معادل آسیب های اجتماعی آینده دانست و گفت: پدیده کودکان خیابانی با حوزه شهرنشینی مرتبط است؛ از طرفی می توان وجود دیگر آسیب های اجتماعی را از منظر حوزه کودکان خیابانی رصد کرد که به فقر اقتصادی-فرهنگی، اعتیاد و مشکلات درونی خانواده برمی گردد.

وی گفت: تا کنون ثابت شده است که جمع آوری کودکان کار هیچ مشکلی را حل نمی کند؛ بلکه صد چندان بر مشکلات موجود می افزاید. اکثر این کودکان صاحب خانواده هستند؛ بنابراین از نظر قانونی نمی توان این کودکان را در مراکز نگهداری کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا