اخبار
کد خبر : 226 ۱۳۹۴/۰۴/۲۳   

نظام آموزشي ما جوابگوي اشتغال جوانان نيست

مديركل فرهنگي و اجتماعي استاندار آذربايجان غربي گفت: نظام آموزشي ما چه در آموزش و پرورش و چه در دانشگاه‌ها جوابگوي اشتغال جوانان نيست.

به گزارش ناي قلم، هوشنگ عطاپور ظهر امروز در جلسه كارآفريني و اشتغال كميته اجتماعي و اقتصادي ستاد ساماندهي امور جوانان اظهار كرد: با توجه به اينكه نظام توليد در كشور ما از لحاظ وجود فرصت‌های شغلي، سنتي محسوب مي‌شود بايد در درجه نخست فكري براي تحول نظام آموزشي بود.

وي اشتغال، ازدواج و مسكن را مهم‌ترین دغدغه‌هاي جوانان در جامعه امروز دانست و افزود: اگر شرايط و زمينه‌هاي لازم براي اشتغال جوانان فراهم شود دو مسئله ديگر ازدواج و مسكن نيز مرتفع به سرانجام مطلوب خواهد رسيد.

به گفته مديركل فرهنگي و اجتماعي استاندار آذربايجان غربي بهره‌مندی از خلاقيت و ايده‌هاي نو و كارساز می‌تواند خلأها و كمبود فرصت‌های شغلي هر دو بخش دولتي و خصوصي را جبران كند.

عطاپور بهره‌گيري از تجربيات ارزشمند صاحب نظران و كارآفرينان موفق را يكي ديگر از شاخص‌های مهم حل معضل بيكاري جوانان دانست.

مديركل ورزش و جوانان نيز در اين جلسه گفت: ايجاد فضايي آكنده از وفاق و همدلي می‌تواند راه ارزشمندي را براي بروز ایده‌ها و خلاقیت‌های ناب فراهم كند كه در اين شرايط حتي به رغم مشكلات موجود اقتصادي می‌توان فرصت‌های شغلي زيادي را براي جوانان تحصيل كرده فراهم كرد.

عبدالله چمن‌گلي نخبه‌پروري و استفاده از توان علمي و تجربيات جوانان را يكي از مهم‌ترین رويكردهاي بخش دولتي و حتي بخش خصوصي دانست و ابراز اميدواري كرد كه همه دستگاه‌ها و نهادها با مشاركت جمعي و توجه ويژه به مقوله كارآفريني و اشتغال جوانان در توسعه پايدار جامعه نقش ارزشمند خود را ايفا كنند.

در ابتداي اين جلسه محبوب محمودزاده معاون فرهنگي و امور جوانان اداره كل ورزش و جوانان با تأكيد بر موضوع اشتغال و كارآفريني در سیاست‌های كلّي برنامه ششم توسعه ابلاغي مقام معظم رهبري، به ارائه روند تشكيل جلسات برگزار شده قبلي با موضوع كارآفريني و اشتغال پرداخت و نمايندگان دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط نيز اقدامات و برنامه‌هاي عملياتي انجام شده مبتني بر صورت جلسات را بيان كردند.

همچنين در اين جلسه تعدادي از كارآفرينان موفق استان و كشور به ارائه نقطه نظرات، تجربيات و ديدگاه‌هاي خود در زمينه محور جلسه پرداختند.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا