اخبار
کد خبر : 2255 ۱۳۹۵/۰۲/۲۴   

نباید اجازه دهیم عده ای در جامعه هنجارشکنی کند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: نباید اجازه دهیم عده ای در جامعه هنجارشکنی کند، همه با همکاری و مساعدت باید جامعه را از بداخلاقی‌ها و بی‌عفتی نجات دهیم.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در خطبه های نماز جمعه ارومیه اظهار کرد: یکی از ضروریات جامعه اسلامی رعایت هنجارهای اجتماعی است به طوری که باید در جامعه حیا و عفت حاکم شود.

وی مراقبت از اخلاق، رفتار و پوشش را در بروز هنجارشکنی در جامعه اسلامی موثر دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر می تواند از بروز هنجارهای اجتماعی جلوگیری و به سالم سازی جامعه کمک کند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه یکی از خصیصه های هر جامعه اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد: هر جامعه ای مسلح به عفاف و حجاب باشد از ناهنجاری اجتماعی در امنیت خواهد بود.

قریشی با تاکید به اینکه کار فرهنگی و بازدارنده نیازمند همکاری مردم و مسئولان است اضافه کرد: مردم و مسئولان باید برای فرهنگ سازی فریضه ا امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند که به یقین توجه به این امر می تواند جامعه اسلامی را از منکرات و زشتی ها دور نگه دارد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود به روز پاسدار اشاره و تصریح کرد: امروزه پاسداران انقلاب اسلامی با سرلوحه قرار دادن ویژگی‌های ممتاز این شخصیت برجسته امام حسین (ع) در مسیر صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و مکتب اسلام جان خود را فدا می‌کنند.

وی اضافه کرد: روز سوم ماه شعبان ولادت امام حسين (ع) به عنوان روز پاسدار نامگذاری شده است که این روز بهترین و مناسب‌ترین نام برای این عنوان است چراکه امام حسین (ع) در مسیر دین اسلام از جان و مال و خانواده و اصحاب خویش گذشت کرد تا ارزش‌های دینی را زنده نگاه دارد.

امام‌ جمعه ارومیه با اشاره به رضایت رهبری از دستاوردهای فکری، عملی و پیشرفت قابل قبول سپاه طی بازدید از یکی از پادگان‌ها در سال گذشته خاطرنشان کرد: جای خوشحالی است که سپاه توانسته است رضایت رهبر معظم انقلاب را جلب کند.

وی با بیان اینکه استقلال و اقتدار نظامی و تسلیحاتی ایران اسلامی در دنیا مثال زدنی است، گفت: سربازان سپاه پاسداران در مقابل دشمن سینه سپر کرده و از مملکت خود دفاع می کنند و نشان دادند که کاملا به حضرت سید الشهداء اقتدا کرده اند.

قریشی مقام جانبازان و خانواده هایی را که از آنها پرستاری می کنند، بسیار والا عنوان کرد و گفت: ما نیز باید قدردان فداکاری آنها باشیم و از این خانواده ها تجلیل کنیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا