اخبار
کد خبر : 2253 ۱۳۹۵/۰۲/۲۲   

10 درصد دانش‌آموزان کشور در مدارس بیگانه تحصیل می کنند

357 کلاس خشتی و گلی، 313 کلاس کانکسی در آذربایجان غربی وجود دارد

 19 سال پیش بود که مجمع خیران مدرسه‌ساز فعالیت خود را از شهر مقدس مشهد و با حضور خیران انگشت‌شمار آغاز کردند. به گزارش نای قلم، در حال حاضر جشنواره خیران‌مدرسه‌ساز در 550 شهرستان 31 استان کشور برگزار می‌شود و امروز هجدهمین جشنواره در ارومیه برگزار شد.

به گفته رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، در نخستین سال فعالیت 16 میلیارد و 800 میلیون تومان، در سال دوم 40، سال سوم 80 و در سال چهارم فعالیت خود 132 میلیارد تومان از سوی خیران مدرسه‌ساز سراسر کشور جمع‌آوری شد.

محمدرضا حافظی که در هجدهمین جشنواره در ارومیه سخن می گفت، افزود: در نهایت در سال 88 مبلغ 740 میلیارد تومان از سوی این افراد نیکوکار به احداث و تجهیز کتابخانه‌ها کمک شد.

وی با بیان اینکه در زمان تحریم‌ها نگرانی‌هایی از بابت حضور کمرنگ خیران مدرسه‌ساز در سطح کشور وجود داشت، گفت: این در حالی است که خوشبختانه بیش از گذشته در امر سرمایه‌گذاری توسط افراد نیکوکار همت شد و هم‌اکنون شاهد ادامه این شور و هیجان مدرسه‌سازی در سراسر کشور هستیم.

حافظی گفت: هم‌اکنون 600 هزار نفر خیر مدرسه‌ساز در سطح کشور فعالیت داشته و علاوه بر آن یک هزار نفر خیر نیز در این امر در سراسر جهان حضور دارند.

 مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی هم در این مراسم گفت: برای رفع معضل کمبود فضاهای آموزشی استان بیش از 10 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که اختصاص این اعتبار از توان دولت خارج است و نیازمند و مشارکت بیش از پیش خیرین و بخش خصوصی هستیم.

فریدون سیدمصطفوی افزود: وجود 357 کلاس خشتی و گلی، 313 کلاس کانکسی، 480 کلاس دو شیفته و مجموعه های مسکن مهر فاقد مدرسه از معضلات و کمبودهای آموزش و پرورش استان در حوزه فضای آموزشی است.

وی افزود: تعداد 150 کلاس درس توسط بنیاد علوی و 44 کلاس درس توسط بنیاد برکت در استان آذربایجان غربی احداث می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا