اخبار
کد خبر : 2242 ۱۳۹۵/۰۲/۲۰   

دولت تدبیر و امید در آذربایجان غربی دیگر مدیر زن ندارد

روز گذشته خبر برکناری مدیر بهزیستی ارومیه به عنوان تنها مدیر زن استان منتشر شد.

به گزارش نای قلم، زهرا روحی به عنوان تنها مدیر زن استان که به مدت 18 ماه به عنوان مدیر بهزیستی ارومیه فعالیت داشت، پس از این به عنوان کارشناس در بخش ستادی بهزیستی به فعالیت خود ادامه می دهد.

آنچه گفتنش در این مجال ضروریست این است که بهره مندی از سرمایه های انسانی زن و مرد ماهر، توانمند و باسواد یکی از ویژگی های حکمرانی خوب است و با بکارگیری چنین افرادی است که می توانیم شاهد پیشرفت و تحقق اهداف توسعه باشیم.

چه بسیارند زنانی که می توانند علاوه بر رسیدگی به امور خانوادگی در سیاست گذاری، برنامه ریزی و سطوح تصیم گیری و تصمیم سازی نیز حضور پیدا کنند و این حضور خود می تواند سبب سیاست گذاری و تصمیم های چندبعدی و همه جانبه شود و نگاه زنانه در کنار نگاه مردانه دید وسیع تری از مسائل پیش پای حاکمان گذارد.

هیچ کس نمی تواند منکر این باشد که در دولت نهم و دهم ما شاهد دوران فترت و رکود در حوزه زنان بودیم، اما این قشر از جامعه بعد از وعده های تبلیغاتی حسن روحانی ریاست جمهوری انتظار دارند در دولت تدبیر و امید اتفاقات مبارکی در حوزه زنان رخ دهد و تصمیمات جامع تری در این حوزه پیاده شود.

لزوم مشارکت زنان یکی از وعده های تبلیغاتی حسن روحانی ریاست جمهوری بود، او اعلام کرده بود تبعیض برای زنان ما قابل قبول نیست. جنسیت نمی‌تواند معیار درستی برای تصدی مسئولیت‌ها در جامعه باشد. در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها باید زنان همانند مردان نقش ایفا کنند، یا گفت: امروز که نیاز به حرکت جامعه برای رشد داریم باید جمعیت ۵۰ درصدی زنان را مورد توجه قرار دهیم. حتی باید امروز در برخی مشاغل مدیریتی سهمی برای زنان قائل شویم. با یک عقب ماندگی مزمن تاریخی در این زمینه مواجهیم و باید این عقب ماندگی جبران شود. در دولت تدبیر و امید در عرصه مدیریت، جنسیت معیار نخواهد بود.

اما متاسفانه این گونه عزل و نصب ها نشان می دهد، همکاری جدی از سوی دستگاه های اجرایی در این زمینه وجود ندارد، حال آنکه مدیران باید به این نکته توجه داشته باشند که مشارکت زنان یک ضرورت و الزام است نه یک انتخاب.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا