اخبار
کد خبر : 2238 ۱۳۹۵/۰۲/۲۰   

خبرهای خوش از راه آهن مهاباد تا نقده

احداث راه‌آهن مراغه – ارومیه از آن دسته پروژه هایی است که به عنوان میراث ناتمام به دولت یازدهم رسید و با وجود وعده‌های دولتمردان قبلی و فعلی، همچنان به اتمام نرسیده است.

به گزارش نای قلم، راه‌آهن مراغه – ارومیه به طول 182 كيلومتر قرار بود به طول 184 کیلومتر در پنج قطعه در سال 88 به اتمام برسد ولی تاکنون 82 كيلومتر به بهره برداري رسيده و ساختمان ايستگاه هاي راه آهن مياندوآب و مهاباد در سال هاي گذشته افتتاح شده است.

اهمیت این پروژه با توجه به جایگاه خاص آذربایجان غربی است که دسترسی آسان کشورمان به بازارهای جهانی را فراهم کرده است، با وجود اینکه جاده و ریل‌های ارتباط با اروپا و به‌ویژه مبادی اصلی ورود و خروج کالا و مسافر از کشور به اروپا و بالعکس در آذربایجان غربی قرار دارد اما متاسفانه شاخص‌های توسعه‌ای حمل‌ونقل به‌ویژه ضریب نفوذ شبکه ریلی کمتر است.

مديركل راه و شهرسازي آذربایجان غربی در آخرین اظهار نظر خود اعلام کرده است عمليات زيرسازي، ريل گذاري و احداث تقاطع هاي راه آهن مهاباد – نقده؛ قطعه چهار از طرح ملي ساخت راه آهن مراغه – اروميه به طول 25 كيلومتر، 99 درصد پيشرفت اجرايي دارد.

داریوش نصر خبر خوشی به هم استانی ها می دهد و می گوید ساخت و ساز ايستگاه راه آهن نقده در مراحل پاياني بوده و پيش بيني شده است در ماه هاي آينده به بهره برداري برسد.

وی ادامه می دهد: راه آهن مهاباد تا نقده به عنوان قطعه چهار از طرح ملي ساخت راه آهن مراغه – اروميه در آستانه بهره برداري است.

نصر با اشاره به اينكه تاكنون براي ساخت راه آهن مراغه تا مهاباد نزديك به يك هزار و 670 ميليارد ريال هزينه شده است، تصریح می کند: تا به امروز براي احداث راه آهن مهاباد تا اروميه يك هزار و 550 ميلياردريال صرف شده است.

مديركل راه و شهرسازي آذربايجان غربي يادآور می شود: پيگيري هاي لازم جهت تخصيص 120 ميليارد ريال براي جبران كمبود اعتبار اين پروژه انجام مي شود.

نصر با تاكيد بر اينكه عمليات اجرايي در قطعات پروژه راه آهن نقده- اروميه فعال است، تصريح می کند: عمليات زيرسازي، خاكريزي، خاكبرداري و ساخت ابنيه فني در مسير راه آهن نقده تا اروميه به طول 105 كيلومتر از 68 درصد پيشرفت اجرايي برخوردار است.

حمل‌ونقل ارزان، ظرفیت‌های گسترده انتقال بار و مسافر و راحتی و سهولت در امر ارتباطات، امنیت و راحتی آن برای مسافرت‌های طولانی از بزرگ‌ترین مزایای خط آهن در این منطقه است، ولی مردم این دیار سال‌ها است از این نعمت محروم اند.

بارها مسئولان وعده شنیدن صدای سوت قطار را داده‌اند اما اين اتفاق سالهاست فراموش شده است، حال باید منتظر ماند و دید که آیا وعده جدید بالاخره محقق می شود یا ....

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا