اخبار
کد خبر : 2237 ۱۳۹۵/۰۲/۲۰   

آذربایجان غربی؛ ایستگاه بعدی کاروان تدبیر و امید

سفر رئیس جمهور و هیئت همراه به استان موضوعی بود که محور اصلی سخنان استاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای اداری استان را به خود اختصاص داد.

به گزارش نای قلم، به گفته قربانعلی سعادت، براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، استان آذربایجان غربی ایستگاه بعدی کاروان تدبیر و امید است، از این رو تکاپوی مدیران در این ایام بیشتر از قبل شده است چرا که مطالبات استان باید احصاء و با اولویت‌بندی اصلی‌ترین نیازهای استان به رئیس‌جمهور و کابینه ارائه شود.

سفرهای استانی رئیس دولت تدبیر و امید همواره رهاوردهای پرباری برای استان ها داشته‌ است، این سفرها به نوعی سنگ محک توانایی‌های مدیران در احقاق حقوق حقه مردم به شمار می‌رود لذا مطالبه‌گری نیازهای استان حائز اهمیت است.

سعادت با تجربه‌های فراوان خود امتیازی برای این استان است که از تجربیات سفرهای گذشته می‌تواند توشه‌ای برای پیگیری مطالبات آذربایجان غربی داشته باشد.

استاندار آذربایجان غربی در جمع مدیران دستگاه های اجرایی استان از جمع بندی پروژه هاي نیمه تمامی که در توسعه استان و وضعیت زندگی مردم تاثیرگذار هستند، خبر داد و گفت که این پروژه ها به مسئولان نهاد رياست جمهوري پیشنهاد شده و رايزني هاي لازم براي اختصاص اعتبار به اين پروژه ها صورت گرفته است.

سعادت در تشریح پروژه های نیمه تمام تاثیرگذار تصریح کرد: گازرسانی به شهرها و روستاها، تامین آب آشامیدنی شهری و روستایی، آموزش و پرورش و رسیدگی به مشکلات مدارس شهری و روستایی، عمران روستایی، اجرای طرح های هادی، پرداخت مطالبات پیمانکاران، تکمیل راه آهن مراغه- ارومیه، محورهای مواصلاتی استان، احداث بزرگراه و راه آهن ارومیه- تبریز و ... از جمله پروژه ها و طرح های تاثیرگذاری هستند که در سفر رئیس جمهوری به استان مطرح و برای آنها درخواست اعتبار می شود.

وي با بیان اینکه همچنين در سفر رئيس جمهور و هيئت دولت به آذربايجان غربي، پروژه هاي مهم عمراني افتتاح يا كلنگ زني مي شود، اضافه كرد: پروژه هاي راكد در حوزه صنعت، گردشگري و كشاورزي نيز در آذربايجان غربي وجود دارد كه در صدد هستيم در سفر رئيس جمهور به استان در اين باره تصميم گيري شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود امنیت، سلامت، معیشت و اعتقادات را نیازمندی های اساسی مردم در مقطع کنونی عنوان و تصریح کرد که سلامت و امنیت به عنوان دو نعمت الهی، جزو نیازمندی های اساسی مردم و در راس این نیازمندی ها هستند که باید به آنها توجه شود

استاندار آذربایجان غربی با تاکید به اینکه توجه ویژه به معیشت مردم باید در دستور کار مسئولان و مدیران قرار گیرد، توضیح داد: مشکل معیشت مردم، موضوعی نیست که بتوانیم به سادگی از کنار آن عبور کنیم؛ چرا که بر اساس فرموده بزرگان و ائمه معصومین، کسی که در تامین معیشتش مشکل داشته باشد، در دین و اعتقاداتش نیز دچار مشکل می شود و امروز نیز شاهد هستیم که بسیاری از معضلات اجتماعی، ریشه در همین مشکلات معیشتی دارند.

رئیس شورای اداری استان سپس به این نیز اشاره کرد که اقوام و پیروان ادیان مختلف در استان فرصتی بی نظیر هستند و حفظ وحدت و همدلی در استان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

سعادت خاطرنشان کرد: ما با وحدت، همدلی و همگرایی و در کنار یکدیگر برای توسعه و ترقی استان تلاش می کنیم؛ نباید اجازه دهیم دشمن از وجود اقوام مختلف در استان به عنوان تهدید استفاده کند چرا که ما معتقدیم اقوام و پیروان ادیان مختلف در استان ظرفیتی برای توسعه آرمان ها و ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی در سراسر دنیاست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی هم بر ضرورت اهتمام و جدیت تمام دستگاه های اجرایی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

نادر صفرزاده افزود: امسال که با تدبیر مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل نامگذاری گردیده، باید مساله اقتصاد مقاومتی و راهکارهای تحقق آن، در محوریت اقدامات و برنامه های دستگاههای استانی قرار بگیرد.

دبیر شورای اداری استان در ادامه به تدوین برنامه ششم توسعه اشاره کرد و خواستار همکاری و هماهنگی تمام دستگاه های اجرایی استان در این خصوص با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و ستاد تدوین برنامه ششم توسعه استان شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا