اخبار
کد خبر : 2235 ۱۳۹۵/۰۲/۲۰   

"اقتصاد مقاومتی" کلید حل مشکل اقتصادی است

جان کلام را معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی در پایان سخنرانی‌اش گفت، وقتی که در جمع مدیران دستگاه های اجرایی تاکید کرد که جزء لاینفک توسعه و کلید حل مشکل اقتصادی و دیگر مشکلات "اقتصاد مقاومتی" است.

به گزارش نای قلم، سرهنگ جلیل وحیدی امروز به‌عنوان یکی از سخنرانان جلسه شورای اداری استان در خصوص اهمیت "اقتصاد مقاومتی" و اقدامات انجام گرفته در این زمینه مطالبی بیان کرد.

موضوعی که اجماع حداکثری اقتصاددانان و مسئولان بر این است که اقتصاد وابسته به درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز، اقتصادی شکننده و آسیب‌پذیر است و ضروریست برای رهایی از آن چاره‌اندیشی شود.

طی دو سال اخیر آنچه به عنوان رهایی از رکود عنوان می شود استقرار "اقتصاد مقاومتی" است که کاهش وابستگی به درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز، ارتقای شاخص های عدالت اجتماعی، افزایش تولید، اشتغال و بهره وری از جمله موارد مطرح شده در سیاست های کلی این مهم است لذا وقتی امروزه مهم‌ترین نیاز اقتصادمان افزایش بهره‌وری است، حرکت اقتصاد باید به سمت تقویت تولید و بهبود سطح تجارت بین‌المللی باشد.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی به نقش مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره و تصریح کرد: مردم می‌توانند چرخ‌های یک کشور را در همه زمینه‌های اقتصادی، نظامی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی به حرکت درآورند لذا همه‌ی اقشار مختلف جامعه باید برای تحقق این مهم که از الزامات کنونی است، پای کار بیایند.

وحیدی در عین حال گریزی به شدت گرفتن جنگ اقتصادی دشمن در سال‌های اخیر زد و اینکه تنها راه مقابله با این جنگ اقتصادی، تحقق اقتصاد مقاومتی است، اقتصادی که به معنی اتکا به توان داخلی و تقویت تولید ملی است.

او به این نیز اشاره کرد که بسیج مانند دیگر عرصه‌ها پیشگام در اقتصاد مقاومتی است و برنامه‌های متعددی در این زمینه اجرایی کرده است، سپس توضیح داد: برآورده ساختن انتظارات رهبر در راستای الزامات 12گانه، در اولویت قرار دادن نیازهای کشور و استان و توجه به ظرفیت و پتانسیل های موجود و نهفته استان، روح و اصول حاکم بر فعالیت های اقتصاد مقاومتی است که مورد توجه قرار می گیرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای استان عملکرد بسیج در حوزه بحث اقتصاد مقاومتی را روبه‌جلو ارزیابی کرد و گفت: از سال 92 تا کنون 700 میلیارد ریال تسهیلات در راستای اقتصاد مقاومتی در 27 عرصه واگذار شده است که از قبل تسهیلات اعطا شده برای 13 هزار خانوار شهری و روستایی زمینه اشتغال فراهم شده است.

وحیدی سپس گفت: امسال نیز براساس برنامه ریزی های انجام شده 50 میلیارد تومان تسهیلات در راستای اقتصاد مقاومتی در عرصه تولید استان واگذار می شود.

از اعلام آمادگی همه‌جانبه نیروهای مسلح و بسیج برای نقش‌آفرینی‌ در عرصه اقتصاد مقاومتی خبر داد و تاکید کرد: در شرایط فعلی بسیج ظرفیت عظیمی را در عرصه های مختلف اقتصادی به ویژه در اقتصاد مقاومتی دارد که می تواند در فرهنگ سازی در زمینه اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد نقش اساسی ایفا کند.

فعال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز در این جلسه برنامه های این بنیاد برای اعیاد شعبانیه و تکریم از ایثارگران، خانواده های معظم شهدا و جانبازان را تشریح کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا