اخبار
کد خبر : 2231 ۱۳۹۵/۰۲/۱۹   

اخبار کوتاه شهرستان ها

استقرار 360 هزار كلني زنبور عسل در طبيعت شهرستان خوي

 مدير جهاد كشاورزي خوي گفت: امسال در طبيعت پرگل و گياه اين شهرستان در شمال آذربايجان غربي بيش از 360 هزار كلني و كندوي زنبور عسل مدرن و بومي مستقر شده است.

مهران زينال زاده در مراسم استقرار يكي از زنبورداران در زنبورستان هاي شهرستان خوي اظهار كرد: براي توليد عسل مرغوب استقرار كندوهاي زنبور عسل در دل طبيعت اين شهرستان از چند روز قبل آغاز شده و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد.

وي افزود: در شهرستان خوي 361 هزار كندوي زنبور عسل وجود دارد كه از اين ميزان هفت هزار و 800 كندوي زنبور عسل به صورت سنتي و بومي و مابقي مدرن است.

مدير جهادكشاورزي خوي ، اظهار كرد: سالانه از زنبورستان هاي كشور بالغ بر 76 هزار تن عسل توليد مي شود كه سهم استان از اين ميزان توليد 29 درصد است.

وي ادامه داد: به طور متوسط بين 25 الي 30 كيلوگرم عسل از هر كندو در اين شهرستان توليد مي شود.

وي اضافه كرد: 49 درصد عسل توليدي در آذربايجان غربي مربوط به شهرستان خوي است.

زينال زاده گفت: امسال به لحاظ شرايط خوب آب و هوايي در فصل زمستان و بهار، پيش بيني مي شود افزون بر 10 هزار و 500 تن عسل در شهرستان خوي برداشت شود و بدين ترتيب شهرستان خوي قطب اول توليد عسل در كشورمان محسوب مي شود.

در بخش صنعت زنبور داري شهرستان خوي بيش از يك هزار و 200 توليد كننده فعال هستند.

آتش سوزي به بيمارستان فجر ماكو خسارت زد

مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان ماكو گفت: آتش سوزي به بيمارستان فجر اين شهرستان خسارت وارد كرد.

دكتر پري قاسم زاده در رابطه با آتش سوزي در بيمارستان فجر شهرستان ماكو اظهار كرد: اين آتش سوزي ظهر روز يكشنبه در آزمايشگاه اين بيمارستان بر اثر اتصال سيم هاي برق خود آزمايشگاه در يكي از اتاق ها رخ داد كه با حضور به موقع آتش نشان ها، آتش در لحظات اوليه مهار و از سرايت آن به ساير بخش هاي بيمارستان جلوگيري شد.
وي با بيان اينكه بر اثر اين آتش سوزي به بخشي از آزمايشگاه بيمارستان فجر ماكو خسارت وارد شده است، افزود: اين حادثه تلفات جاني نداشته و تنها به تجهيزات يكي از اتاق ها به ميزان 20 ميليون ريال خسارت وارد شده است.

خبر اخراج دانش آموز خويي از مدرسه به علت نپوشيدن لباس فرم كذب است

طي دو روز اخير خبري در شبكه هاي اجتماعي مبني بر اخراج يك دانش آموز در مدرسه امام خميني(ره) خوي منتشر شد كه علت اخراج وي نپوشيدن شلوار فرم مدرسه عوان شده بود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، بنا به استنادات وسيع شبكه هاي مجازي، اخراج اين دانش آموز و فرستادن وي به منزل به علت پوشيدن شلوار كتان توسط معاون پرورشي مدرسه انجام شده كه با اعتراض اوليا و دانش آموزان خويي در شبكه هاي اجتماعي و راه اندازي كمپين حمايت از وي مواجه شده است.

رئيس اداره آموزش و پرورش شهرستان خوي در اين باره به خبرنگار ايرنا گفت: اخراج دانش آموز خويي به خاطر لباس فرم كه روز يكشنبه در فضاهاي مجازي منتشر شد، خبري كذب است.

قدير محمدي افزود: در مدرسه امام خميني (ره) و بيشتر مدارس خوي لباس فرم استفاده مي شود اما به علت عدم رغبت دانش آموزان پسر به لباس فرم و نيز از بين رفتن زود هنگام لباسهاي پسرانه به علت ورزش و بازيگوشي آنها، اجباري براي پوشيدن اين لباسها وجود ندارد.

وي بيان كرد: معلم پرورشي مدرسه نيز برحسب وظيفه به اين دانش آموز تذكر داده است و هيچ گونه تهديد و يا اخراجي درباره دانش آموز ياد شده و هيچ دانش آموزي در طول سال تحصيلي صورت نگرفته است.

پوشيدن لباس فرم و يكدست در مدارس چند ساليست كه در استان آذربايجان غربي به تبع ساير استانها الزامي شده است.

در مدارس استان هر دانش آموزي كه لباس فرم نپوشيده باشد، از سوي دانش آموزاني كه انتظامات مدرسه هستند، به دفتر مدرسه معرفي مي شود.

در مدارس براي دانش آموزاني كه از قوانين تخطي كنند و اسم آنها به خاطر نپوشيدن لباس فرم به دفتر مدرسه تحويل داده شود، تنبيهاتي مانند كسر از نمره انضباط سالانه و هر ترم در نظر گرفته مي شود و يا در صورت تكرار، اولياي وي به مدارس فرا خوانده مي شوند.

البته لباس فرم موجب همشكلي، همگرايي و وحدت رويه در فضاي مدرسه و يكنواختي پوشش دانش‌آموزان و متمايز شدن دانش آموزان از غير دانش‌آموزان مي‌شود و در كاهش هزينه‌هاي البسه براي خانواده‌ها تاثيرگذار است.

مشكلاتي نيز پيش روي استفاده از لباس فرم دانش‌آموزي وجود دارد و لباس فرم در نزد دانش‌آموزان اغلب به عنوان يك لباس اجباري تلقي مي‌شود.

هم‌اكنون لباسي كه دانش آموزان براي مدرسه استفاده مي‌كنند، داراي ماندگاري دراز مدت و مطابق با سليقه آنها نيست.

شهرستان خوي داراي 60 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصيلي است كه در 400 مدرسه مشغول به تحصيل هستند.

انتهای پیام/

 

 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا