اخبار
کد خبر : 2223 ۱۳۹۵/۰۲/۱۹   

اخبار انتظامی آذربایجان غربی

توقيف پژو 206 با 52 ميليون ريال خلافي در محور نقده ـ مهاباد

فرمانده پليس راه نقده گفت: يك دستگاه خودروي پژو 206 با خلافي بيش از 52 ميليون ريال در محور نقده به مهاباد توقيف شد.

به گزارش نای قلم، سرگرد عليرضا اسماعيل نژاد در گفت و گویی افزود: ماموران پليس راه در حين گشت زني در سطح حوزه استحفاظي، يك دستگاه خودروي پژو 206 را به علت ارتكاب تخلفات رانندگي متوقف كردند.

وي اضافه كرد: با انجام استعلامات لازم مشخص شد، اين خودرو داراي 52 ميليون و 470 هزار ريال خلافي پرداخت نشده است كه با روشن شدن اين امر، خودرو توقيف و روانه پاركينگ شد.

سرگرد اسماعيل نژاد با بيان اينكه بر اساس قانون اين خودرو جهت سير مراحل قانوني به پاركينگ انتقال داده شد، افزود: برابر ماده 8 قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي از تردد خودروهاي متخلف با خلافي بيش از 10 ميليون ريال جلوگيري شده و اين خودروها در صورت مشاهده توقيف مي شوند.

وي گفت: به تازگي يك دستگاه سواري زانتيا نيز كه به علت تخلفات رانندگي در محور مهاباد به اروميه متوقف شده بود، به علت داشتن 67 ميليون و 360 هزار ريال خلافي توقيف و به پاركينگ انتقال يافت.

وي از رانندگان خواست با احترام به قوانين راهنمايي و رانندگي و توجه به توصيه هاي پليس، زندگي شيرين خود را با تلخي به پايان نرسانند.

فرمانده پليس راه نقده با اشاره به نقش مردم در تامين و برقراري نظم و امنيت، از شهروندان خواست براي اجراي هر چه بهتر طرح ها با پليس همكاري بيشتري داشته باشند و هر گونه موارد مشكوك را گزارش كنند.

کشف 210 کیلوگرم پیش ساز شیشه

فرمانده انتظامي شهرستان اروميه گفت: به دنبال کسب خبری مبنی بر حمل مواد مخدر در محور ارومیه – تبریز به وسیله یک دستگاه خودروی پیکان وانت رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ حسين صمدپور در گفت و گویی با اشاره به اینکه با انجام اقدامات اطلاعاتی خودروی مورد نظر در محور اعلامی شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه توقیف شد، افزود: در بازرسی از این خودرو 210 کیلوگرم پیش ساز مواد مخدر صنعتی کشف شد.

وی تصریح کرد: در رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

سارق حرفه اي در اروميه دستگير شد

فرمانده انتظامي شهرستان اروميه همچنین گفت: سارق حرفه اي ساختمانهاي نيمه تمام در اروميه دستگير شد.

صمدپور افزود: در پي وقوع چندين فقره سرقت از ساختمانهاي نيمه تمام در اين شهرستان، رسيدگي به موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت.

وي اضافه كرد: ماموران با انجام كارهاي تحقيقاتي موفق شدند سارق را شناسايي كنند و در استعلام صورت گرفته مشخص شد كه سارق حرفه اي و سابقه دار است.

سرهنگ صمدپور گفت: ماموران مخفيگاه متهم را به صورت نامحسوس تحت نظر گرفته و شب گذشته حين سرقت دستگير كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان اروميه افزود: متهم در بازجويي هاي خود به 22 فقره سرقت از ساختمانهاي نيمه تمام اعتراف كرد.

وي اضافه كرد: در اين رابطه يك نفر متهم دستگير و پس از تشكيل پرونده مقدماتي جهت سير مراحل قانوني تحويل مقامات قضايي شد.

شبكه توزیع و قاچاق مواد مخدر و سیگار خارجی در چالدران متلاشی شد

فرمانده انتظامی شهرستان چالدران گفت: شبكه توزیع و قاچاق مواد مخدر و سیگار خارجی در این شهرستان شناسایی و متلاشی شد.

سرهنگ اكبر درستی در گفت و گویی اظهار كرد: در روزهای اخیر ماموران انتظامی شهرستان موفق شدند مقدار قابل توجهی انواع مواد مخدر از نوع سنتی و صنعتی از قبیل تریاك، هروئین و شیشه كشف و ضبط كنند.

وی افزود: همچنین نیروهای مبارزه با قاچاق كالای شهرستان چالدران در روزهای گذشته بیش از 200 هزار نخ سیگار خارجی كشف و ضبط كردند.

سرهنگ درستی گفت: در این زمینه سه نفر قاچاقچی مواد مخدر و سیگار خارجی دستگیر و جهت طی مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شهرستان شدند.

وی بیان كرد: همچنین یك دستگاه خودرو سواری توقیف شد.

شبكه سارقان حرفه اي خودرو در مياندوآب متلاشي شد

فرمانده انتظامي مياندوآب از متلاشي شدن و دستگيري اعضاي يك شبكه سرقت حرفه اي خودرو در اين شهرستان خبر داد.

 سرهنگ حسن شيخ نژاد در گفت و گویی افزود: به دنبال گزارش هايي از وقوع چندين مورد سرقت خودرو در مناطق مختلف اين شهرستان، رسيدگي به موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت.

وي ادامه داد: در همين راستا ماموران پليس آگاهي مياندوآب اقدامات گسترده اي را جهت شناسائي سارقان انجام دادند.

سرهنگ شيخ نژاد گفت: پس از تحقيقات انجام گرفته و تعقيب و مراقبت هاي ويژه توسط پليس آگاهي، سه نفر سارق حرفه اي خودرو با هويت هاي معلوم شناسائي و با اقدام فني پليسي دستگير شدند.

وي اظهار كرد: از اين سارقان در هنگام دستگيري شش دستگاه خودروي سواري سرقتي نيز كشف شد.

سرهنگ شيخ نژاد افزود: دو نفر از اعضاي اين شبكه نيز متواري شده اند كه تلاش پليس براي دستگيري آنها ادامه دارد.

فرمانده انتظامي مياندوآب گفت: اين سارقان كه از اهالي يكي از شهرهاي همجوار شهرستان مياندوآب هستند، خودرو ها را از شهرهاي تهران، اروميه و مياندوآب به سرقت برده و بعد از جعل سند به فروش مي رساندند.

سرهنگ حسن شيخ نژاد بيان كرد: متهمان پس از اعتراف به جرم خود با تشكيل پرونده براي سير مراحل بعدي تحويل مقامات قضائي شدند.

وي افزود: مالكان خودروهاي سرقتي نيز شناسائي شده اند كه پس از طي مراحل قانوني، خودروهاي آنها تحويل داده خواهد شد.

سرهنگ شيخ نژاد به مردم توصيه كرد كه قبل از خريد خودرو، ضمن اخذ برگ خلافي صفر، از اصالت شماره موتور و شاسي و شماره پلاك خودرو با استعلام از كارشناسان پليس اطمينان حاصل كنند.

وي همچنين از مردم خواست تا از گذاشتن اسناد، مدارك و اشياي قيمتي در معرض ديد عموم در داخل خودرو خودداري كرده و از انجام معاملاتي كه سود زياد و بيش از حد معمول عايدشان مي شود، امتناع كنند.

فرمانده نيروي انتظامي شهرستان مياندوآب از شهروندان خواست در صورت مشاهده افراد مشكوك در محل زندگي خود، مراتب را با سرعت به مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

شهرستان مياندوآب با بيش از 260 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا