اخبار
کد خبر : 2221 ۱۳۹۵/۰۲/۱۸   

تراموا؛ شاخص ترین پروژه سال 95 شهرداری ارومیه

امروزه مسایل و مشکلات مرتبط با امر جابه‌جایی در شهرهاي بزرگ به شکل ازدحام ترافیک، اتلاف زمان، آلودگی هوا و سایر مزاحمت‌های محیط زیستی خودنمایی می‌کند.

به گزارش نای قلم، همراه با رشد سریع جمعیت شهری و توسعه‌ی شهرها، عامل مهمی که در ابعاد گوناگون زندگی انسان‌ها موثر بوده و مورد توجه قرار می‌گیرد، حمل و نقل ترافیک است. جابه‌جا شدن انسان‌ها در شهرها از بابت زمان، ایمنی، هزینه دارای اهمیت خاصی بوده و مورد توجه مدیران شهری است. حمل و نقل ریلی به شیوه تراموا به علت دارا بودن مزیت‌هایی از قبیل سرعت، پاک و بدون آلودگی محیط زیست، جابه‌جایی انبوه، دارای جایگاه ویژه در حمل و نقل شهری است.

ایجاد این سیستم می‌تواند باعث گستره انتخاب وسایل نقلیه عمومی و در نتیجه کاهش حجم وسایل نقلیه شخصی و به تبع آن، کاهش ترافیک و آلودگی هوا شود. گسترش جمعیت شهری و مسئله ترافیک از جمله مهم‌ترین عواملی است که لزوم طراحی و اجرای سیستم‌های حمل‌ونقل سریع و کم هزینه از جمله تراموا را در شهر اروميه ضروری ساخته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار ارومیه، در گفت و گویی مراحل پیشرفت پروژه تراموای ارومیه را تشریح کرد.

سیروس ذاتی درخصوص وضعیت پروژه تراموای ارومیه گفت: پروژه تراموای شهر ارومیه یکی از شاخص ترین پروژه های شهرداری ارومیه است که مطالعات و راهبری آن در معاونت حمل و نقل و ترافیک انجام شده است، که کلیات این پروژه در شورای اسلامی شهر و شورای ترافیک استان تصویب و برخی مراحل مطالعاتی آن تکمیل شده است.

وی در توضیح مراحل پیشرفت تراموای ارومیه اظهار داشت: مطالعات، مهمترین بخش اجرای این پروژه می باشد، که به لحاظ اهمیت آن، تاحدودی زمان بر است و خوشبختانه بیشتر مراحل  مقدماتی و مطالعاتی آن انجام شده  و اکنون  مطالعات فاز صفر رو به اتمام است.

ذاتی افزود: مراحلی که در پروژه تراموا به اتمام رسیده، شامل مراحل انتخاب مسیر، نقشه برداری، مکان یابی ایستگاهها، مطالعات سیویل و همچنین مطالعات ژئوتکنیک و سازه در دست اقدام می باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه با اشاره به اینکه تراموا یکی از بهترین وسایل حمل و نقل عمومی می باشد، در خصوص مزایای آن خاطرنشان کرد: تراموا وسیله حمل و نقل پاک و دوستدار طبیعت با کمترین آلایندگی، سرعت و ایمنی بالا در حمل مسافر، پایین بودن زمان سفر، ظرفیت بالا در جابجایی مسافر، کاهش ترافیک، امکان برنامه ریزی زمانی در سفرهای درون شهری، هزینه کم احداث و بهره برداری نسبت به سایر سیستم های ریلی و نهایتا اینکه مدت زمان احداث تراموا بسیار کمتر از سایر سیستم های حمل و نقل ریلی می باشد.

ذاتی در پایان افزود: در صورت اتمام این پروژه، ارومیه در کشور اولین شهری خواهد بود که از این سیستم حمل و نقل بهرمند می شود و تمام تلاش معاونت حمل و نقل بر این است که این پروژه در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا