اخبار
کد خبر : 2219 ۱۳۹۵/۰۲/۱۸   

سدهای آذربایجان غربی سر ریز کرد

بارندگی های مناسب بهاری در سال جاری باعث سرریز شدن آب سد مخزنی دریک در سلماس و ساروق در تکاب شد.

به گزارش نای قلم، مدیر امور منابع آب شهرستان سلماس در گفت و گویی اظهار کرد: به دنبال بارندگی های خوب بهاری، مخزن سد دریک به طور کامل آبگیری و شروع به سرریز کرد.

حسین سیدی افزود: آبگیری کامل سد دریک اطمینان خاطری از بابت تامین آب کشاورزی ایجاد می کند که اگر با صرفه جویی مصرف کنندگان همراه باشد، نویدبخش آرامش خاطر در روزهای گرم تابستان خواهد بود.

سد دریک از نوع خاکی با هسته رسی است که در 14 کیلومتری شهرستان سلماس واقع در شمال استان آذربایجان غربی بر روی رودخانه دریک چای ساخته شده است که حجم مخزن آن 22 میلیون متر مکعب و آب قابل تنظیم آن 34 میلیون و 14 هزار متر مکعب است.

طول تاج این سد، 1280 متر و عرض تاج آن نیز 8 متر و ارتفاع آن از بستر نیز بیش از 40 متر است.

همچنین رئیس اداره منابع آب تکاب گفت: در پی بارندگی های اخیر، مخزن سد ساروق به طور کامل آبگیری شد و از اوایل اردیبهشت ماه، آب این سد شروع به سرریز کرد.

عبدالصمد طهماسبی، افزود: آبگیری کامل سد ساروق اطمینان خاطری از بابت تامین آب در فصول گرم سال ایجاد می کند که اگر با صرفه جویی همشهریان همراه باشد، نویدبخش آرامش خاطر در روزهای گرم تابستان خواهد بود.

وی همچنین از ساکنان حاشیه سد درخواست کرد برای امنیت بیشتر از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه و سد ساروق خودداری کرده و هشدارهای ایمنی را رعایت کنند.

سد ساروق از نوع خاکی با هسته رسی است که در 17 کیلومتری شهرستان تکاب واقع در جنوب استان آذربایجان غربی بر روی رودخانه ساروق ساخته شده است که حجم مخزن آن 40 میلیون متر مکعب در تراز نرمال و آب قابل تنظیم آن 51 میلیون و 600 هزار متر مکعب و دبی سرریز آن 7/6 متر مکعب در ثانیه است.

طول تاج این سد، 418 متر و عرض تاج آن نیز 10 متر و ارتفاع آن از بستر نیز بیش از 67 متر است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا