اخبار
کد خبر : 2215 ۱۳۹۵/۰۲/۱۸   

استاندار: جوامع محلی از برنامه های احیای دریاچه ارومیه استقبال می کنند

استاندار آذربایجان غربی گفت: مردم و جوامع محلی از برنامه های احیای دریاچه ارومیه استقبال می کنند.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت امروز در نشست بررسی روند اجرای پروژه های مصوب و تشریح فعالیت های فرهنگی و اجتماعی طرح احیای دریاچه ارومیه، اظهار کرد: خوشبختانه اقدامات فرهنگی و اجتماعی که توسط دستگاه های استانی انجام گرفته، منجر به مشارکت خوب مردم و جوامع محلی در برنامه های احیای دریاچه ارومیه به ویژه در بحث صرفه جویی در آب و اجرای روش های نوین آبیاری در اراضی شده است.

وی مشارکت مردم و جوامع محلی را اساسی ترین عامل در پیشبرد برنامه های احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد و افزود: خوشبختانه اقدامات فرهنگی و اجتماعی که توسط دستگاه های استانی انجام گرفته، منجر به استقبال و مشارکت خوب مردم و جوامع محلی در برنامه های احیای دریاچه ارومیه شده به ویژه در بحث صرفه جویی در آب و اجرای روش های نوین آبیاری در اراضی شده است.

سعادت به اقدامات دولت یازدهم در راستای احیای دریاچه ارومیه اشاره و خاطرنشان کرد: پروژه انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه، احداث سد سیلوه و کانال انتقال آب جلدیان، پروژه اتصال زرینه رود به سیمینه رود، لایروبی رودخانه های منتهی به دریاچه ارومیه، احداث تصفیه خانه های فاضلاب شهرهای ارومیه، شاهین دژ و شهرک گلمان، اجرای آبیاری های نوین تحت فشار و... از جمله طرح های در دست اقدام و افتتاحی است که تاکنون در راستای احیای دریاچه ارومیه انجام گرفته و این اقدامات همچنان تداوم دارد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین خواستار تامین آب برای توسعه بخش صنعت استان شد و گفت: برای اجرای طرح اشتغال جایگزین، نیازمند توسعه بخش های صنعت، معدن، گردشگری و ارتقای بخش کشاورزی هستیم که در این خصوص برای مثال نیازمند تامین آب برای توسعه صنعت هستیم و انتظار داریم ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه، در این موضوعات نیز مساعدت و پیگیری لازم را انجام دهد.

آگاهی بخشی به بدنه اجتماعی مردم و جوامع محلی، ترویج و آموزش، ضرورت انجام اقدامات تخصصی تر توسط دستگاههای استانی و لزوم همکاری شوراهای اسلامی بخش و روستاها از دیگر موارد مورد اشاره و تاکید استاندار آذربایجان غربی در این جلسه بود.

در این جلسه همچنین دکتر تجریشی مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان، گزارشات خود را در زمینه آخرین وضعیت دریاچه و اقدامات انجام گرفته برای احیای آن ارائه کردند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا