Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 2212 ۱۳۹۵/۰۲/۱۷   

نباید اجازه دهیم بی ادبی در جامعه نهادینه شود

نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه گفت: نباید اجازه دهیم بی ادبی در جامعه نهادینه شود چراکه فرهنگ دینی آن را به دور از شأن و جایگاه انسانی می‌داند.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام سيدمهدي قريشي در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه اروميه اظهار کرد: رعایت ادب و انتقادپذیری در برابر مخالفت‌ها از جمله اصولی است که در جامعه اسلامی باید رعایت شود.

وی با بیان اینکه بی احترامی و بی حرمتی به دور از شأن اسلامی است، در عین حال از نحوه شادمانی و برپایی جشن پیروزی برخی از هواداران نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد و گفت: رعايت ادب و اخلاق اسلامي از جمله سفارش هاي قرآن كريم و ائمه اطهار (ع) است كه ما بايد اين سفارش ها را به ويژه در برنامه هاي جمعي رعايت كنيم.

قریشی اضافه کرد: باید رفتار، کردار و گفتار ما مودبانه باشد و زندگی انبیاء را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم و علاوه بر آن مسائلی که پس از انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی پیش آمد جلوگیری کرده و اجازه ندهیم که این آداب در فرهنگ ما رسوخ کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: پیامبر اسلام همواره در انتخاب رئیس و مدیر علاوه بر شاخص‌های مثبت دیگر از معیار قرآن خواندن و انس افراد با کلام وحی بهره می‌گرفتند که این مهم می‌طلبد در انتخاب مسئولان و مدیران در ادارات از این شاخصه مهم در انتخاب افراد صالح در رأس امور کمک بگیریم.

امام جمعه ارومیه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری که در میان مسئولان و معلمان آموزش و پرورش ایراد سخنرانی کردند قابل تأمل است و ضروری است مسئولان و آحاد مختلف مردم آنها را بازخواني کنند و به مرحله اجرا درآورند.

وی با تاکید بر پرهیز از ترویج فرهنگ غربی و غرب‌زدگی، اظهار کرد: همانگونه که در کشورهای غربی از ترویج فرهنگ فارسی و زبان فارسی جلوگیری می‌کنند حال آن که در کشور ایران زبان انگلیسی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و متاسفانه این انگیزه بیش از حد به زبان و فرهنگ خارجی صدمات بزرگی را در پی دارد.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه در بسياري از مهدكودك ها و مكان هاي آموزشي، زبان انگليسي كه آميخته با فرهنگ غربي است، آموزش داده مي شود و به قرآن و فرهنگ قرآني در اين حوزه ها عمل نمي شود، متذکر شد: ورود فرهنگ‌های غیر همخوان با فرهنگ ناب اسلامی همچون سگ بازی از طریق رسانه‌ها و فیلم‌های غربی به زبان فارسی برای جامعه ما برنامه‌ریزی می‌شود و حیوان نجسی که نجاست آن حتی از طریق آب هم قابل رفع نیست با تبلیغ تبدیل به الگو و فرهنگ می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: استقلال و آزادي از ابرقدرت ها بزرگترين نعمت الهي براي مردم كشورمان است لذا بايد به اين امر افتخار كنيم چرا كه پيشرفت هاي بسياري از كشورهاي منطقه به خاطر گرفته شدن استقلال از آنها بوده است.

قريشي تاکید کرد: پيروزي نهايي از آن دين مبين اسلام و نظام جمهوري اسلامي است و ما نيز وظيفه داريم در اين مسير ياريگر نظام مقدس جمهوري اسلامي باشيم و از اين طريق سعادت خود را تضمين كنيم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا