اخبار
کد خبر : 2208 ۱۳۹۵/۰۲/۱۸   

امكانات مرزي افزایش یابد

رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان بر افزایش امكانات مرزي جهت تسهيل در عبور و مرور تاکید کرد.

به گزارش نای قلم، واصف طالب اوف در مراسم افتتاح پايانه مرزي پلدشت در آذربايجان غربي اظهار کرد: روابط آذربایجان-ایران از قدمت تاریخی برخوردار است و روابط فیمابین جمهوری خودمختار نخجوان و استان های همجوار ایران نیز در این مناسبات نقش مثبت دارند.

وی دوستی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و نخجوان را برای تحکیم مناسبات دو کشور در منطقه سودمند دانست و گفت: مناسبات موجود میان ایران و آذربایجان با روند رو به رشدی در بخش های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و دیگر بخش ها گسترش یافته و امیدوارم که این همکاری در آینده بیش از پیش توسعه داشته باشد.

 رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان گفت: برادري جمهوري آذربايجان و جمهوري اسلامي ايران دائمي است و من اين كشور مسلمان را دو برادر و متحد يكديگر مي بينم.

واصف طالب اوف اظهار كرد: به دنبال تفاهم نامه امضاء شده بین مسئولان جمهوری اسلامی با جمهوری خودمختار نخجوان در سال 1992 اولین پل در منطقه پلدشت نخجوان احداث شد.

وی با اعلام اینکه احداث این پل باعث رونق بیشتر تجارت بین ساکنان دو سوی مرز شده است، افزود : در سال 2007 هم با توافق مسئولان کشور آذربایجان و جمهوری اسلامی دومین پل در این منطقه بنام پل دوستی احداث شد که این پل به تحکیم روابط تجاری و اقتصادی منجر شد.

رئیس مجلس عالی جمهوری خود مختار نخجوان در ادامه با اظهار خرسندی از افتتاح پایانه مرزی پلدشت خاطرنشان کرد: ساخت این پایانه تدبیری برای افزایش مبادلات و ترددهای مرزی، خیر و برکت را برای ساکنان دو سوی مرز به دنبال خواهد داشت .

فاز نخست طرح جامع پايانه مرزي پلدشت با اعتبار 250 ميليارد ريال و در مساحتي بالغ بر 18 هكتار احداث و مورد بهره برداري قرار گرفت، اين فاز شامل محوطه سازي و احداث ساختمان هاي تجاري و مسافري پايانه پلدشت است.

 انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا