اخبار
کد خبر : 2206 ۱۳۹۵/۰۲/۱۶   

سیاست دولت توسعه با كشورهاي همسايه است

معاون وزير و رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور گفت: دولت تدبير و اميد توسعه روابط تجاري و فرهنگي با جهان به ويژه كشورهاي همسايه را در دستور كار قرار داده است.

به گزارش نای قلم، داود كشاورزيان در مراسم بهره برداری از فاز نخست طرح جامع پايانه مرزي پلدشت اظهار کرد: بهره برداري از پايانه مرزي پلدشت فرصتي ارزشمند در تحكيم روابط تجاري و فرهنگي مابين ايران و جمهوري آذربايجان است.

وی افزود: با توجه به پيشينه مشتركات تاريخي و فرهنگي و مذهبي دو كشور ايران و جمهوري آذربايجان اين پايانه مي تواند در توسعه و تحكيم اين روابط بسيار موثر باشد.

کشاورزیان با اشاره به علاقمندي دو كشور به توسعه روابط تجاري تصريح كرد: با توجه به سياست هاي دولت مبني بر توسعه روابط در حال حاضر جمهوري اسلامي ايران در بحث ايجاد زيرساخت ها در جمهوري آذربايجان سرمايه گذاري و فعاليت مي كند.

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور ادامه داد: معافيت گمركي براي پنج هزار كاميون ايراني و آذربايجاني در مرحله نخست از جمله تصميم گيري هاي مشترك در راستاي توسعه روابط اقتصادي است.

كشاورزيان به مرزهاي مشترك جمهوري اسلامي ايران با جمهوري آذربايجان اشاره كرد و گفت: به منظور بهره مندي كامل از ظرفيتهاي مرزي بويژه در بحث سرمايه گذاري برنامه ريزي هايي از جمله تكميل پايانه ها و مسيرهاي مرزي در دستور كار قرار گرفته است.

وي به مشتركات ديني و فرهنگي جمهوري نخجوان و استان آذربايجان غربي نيز اشاره كرد و ابراز اميدواري کرد تا با توجه به علاقمندي و پتشكار مسئولان دو طرف شاهد توسعه روابط اقتصادي باشيم.

گفتني است فاز نخست طرح جامع پايانه مرزي پلدشت با اعتبار 250 ميليارد ريال و در مساحتي بالغ بر 18 هكتار احداث و مورد بهره برداري قرار گرفت، اين فاز شامل محوطه سازي و احداث ساختمان هاي تجاري و مسافري پايانه پلدشت است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا