Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 2203 ۱۳۹۵/۰۲/۱۶   

پايانه مرزي پلدشت به بهره برداري رسید

با افزایش روزافزون جمعیت و تردد میان کشورها، فزونی میل به سفر و افزایش حجم و تنوع کالاهای تجاری و تنوع روش های حمل و نقل و گسترش ناوگان های حمل ونقل زمینی و شیوه های نوین عملیاتی، وضع قوانین و مقررات برای تردد مسافران و کالاهای تجاری از مرزها ضرورت پیدا کرد.

به گزارش نای قلم، تحولات یاد شده و نیازهای روزافزون و نیز اجرای قوانین و مقررات جدید موجب شد تا دروازه ها شکل امروزی تر به خود بگیرد. از این رو بنا به نیاز امروز پایانه ها احداث شدند.

تامین رفاه و آسایش مسافران با به کارگیری تاسیسات و امکانات رفاهی، اجرای بهینه مقررات و هماهنگی میان ارگان ها و سازمان های مسئول، پراکندگی و تعدد نهادها و سازمان های مسئول در نقاط مرزی، انسجام و نظم در عملیات و پیشگیری از اتلاف وقت مراجعان، تسهیل و تسریع در عبور و مرور در مرزها، تفکیک ارائه خدمات به مسافران ورودی و خروجی در سالن های مجزا و تامین رفاه و آسایش رانندگان با ملیت های مختلف با به کارگیری شیوه های پیشرفته ارائه خدمات در سالن تجاری از جمله دلایل عمده احداث پایانه های مرزی هستند که در آذربایجان غربی به سبب موقعیت ویژه ای که در مناسبات حمل و نقل بین المللی دارد و بهره گیری از این فرصت ایجاد، ساماندهی و توسعه پایانه های مرزی مورد توجه جدی قرار گرفته است.

به طوری که فاز نخست پایانه مرزی پلدشت در شمال آذربايجان غربي به عنوان يكي از پايانه هاي مجهز كشور با حضور مقامامت ايران و جمهوري آذربايجان به بهره برداري رسيد.

شهرستان پلدشت در 294 كيلومتري شمال اروميه مركز استان آذربايجان غربي قرار دارد و با مرز شاه تختي جمهوري خودمختار نخجوان همسايه است.
پايانه مرزي پلدشت از سال 89 داير شده و آغاز به فعاليت كرده و دومين مرز رسمي بين ايران و جمهوري خودمختار نخجوان محسوب مي شود.

عمليات اجرايي فاز اول پايانه مرزي شهرستان پلدشت در زميني به مساحت بيش از 18 هكتار شروع شده و اجراي اين طرح با صرف افزون بر 250 ميليارد ريال اعتبار به پايان رسيده است.

مديركل پايانه ها و حمل و نقل آذربايجان غربي در آيين افتتاح اين پايانه مرزي گفت: سالن مسافري اين پايانه در يك هزار و 656 مترمربع زيربنا و سالن تجاري آن نيز در يك هزار و 23 متر مربع زيربنا ساخته شده است.

علي اكبري از افزایش 2.5 برابری ظرفیت پایانه مرزی پلدشت خبر داد و اظهار كرد: ظرفيت ماهانه بيش از دو هزار دستگاه كاميون بود كه با افتتاح آن تردد ماهانه بيش از پنج هزار دستگاه كاميون خواهد بود.

وی همچنین اضافه کرد: تعداد كاميون هاي خروجي از مرز پلدشت نیز روزانه از 70 دستگاه كاميون به 300 دستگاه كاميون افزايش می یابد.

مديركل پايانه ها و حمل و نقل آذربايجان غربي سپس به عمليات اجرايي فاز دوم اين پايانه اشاره و تصریح کرد: عمليات اجرايي فاز دوم اين پايانه از پاييز سال گذشته آغاز شده است که براي اجراي آن 77 ميليارد ريال هزينه شده و از 65 درصد پيشرفت فيزيكي برخوردار است.

اکبری با بیان اینکه افتتاح اين طرح موجب رونق تجارت و مراودات مرزي بين جمهوري اسلامي ايران و جمهوري خودمختار نخجوان می شود اظهار امیدواری کرد این توسعه، موجب پویایی شهرستان پلدشت شود.

گفتنی است فاز نخست پایانه مرزی پلدشت شامل محوطه سازي و احداث ساختمان هاي تجاري و مسافري پايانه پلدشت است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا