اخبار
کد خبر : 2199 ۱۳۹۵/۰۲/۱۸   

احزاب در استان ها تقویت شوند

رئیس بنیاد باران آذربایجان غربی گفت: تحزب در کشور ما نوپاست و در مرکز با مشکلات متعدد و تنگناهایی دست به گریبان هستند اما با وجود این ضروریست استان ها تقویت شوند تا بتوانند به الفبای کار تشکیلاتی و حزبی بپردازند.

به گزارش نای قلم، عباس خورشیدی امروز در نشست فعالان اصلاح طلب با رئیس حزب ندای ایرانیان، با بیان اینکه احزاب کشور نسبت به استان ها دیدگاه سازنده ای ندارند، اظهار کرد: ما شاهد هستیم که احزاب یا استان ها را فراموش کرده اند یا فرصتی برای پرداختن به استان ها ندارند و یا استان ها حائز اهمیت نیستند.

وی ادامه داد: استان ها در تمام مراحل کار تشکیلاتی اعم از عضوگیری، راه اندازی اولیه حزب و یا رفتارهایی که تحت عنوان حزب و تشکل صورت می گیرد، فراموش شده اند و در مرکز مورد توجه کافی و لازم قرار نمی گیرند.

خورشیدی با تاکید به اینکه عضو هیچ حزبی نیستم در عین حال به این نیز اشاره کرد که ما تاکنون شاهد یک کار تشکیلاتی پیوسته، منسجم و کارآمد بین مرکز و استان ها نبوده ایم چه بسا تنها حزبی که قدری با تشکیلات و نظم کارهای خود را شروع کرده است حزب ندای ایرانیان می باشد.

به گفته رئیس بنیاد باران استان، با وجود اینکه نمایندگان احزاب در استان وجود دارند اما در مواردی شاهد هستیم که خلاف مشی مرکزیت خود رفتار می کنند و بده و بستان های متقابل بین استان و مرکزیت وجود ندارد تا در این فرایند آنچه مصلحت ملی و استانی ایجاب می کند، عمل کنند.

وی اظهار کرد: جمعی به یک حزب و تفکری تعلق خاطر دارند و شبانه به یک حزب دیگری اسباب کشی می کنند که متاسفانه هیچ سنخیت تعیین کننده ای بین حزب قبلی و فعلی وجود ندارد تا این نقل مکان ها را توجیه کند.

رئیس بنیاد باران آذربایجان غربی با بیان اینکه مردم نظاره گر رفتارها و کنش ها هستند، متذکر شد: قابل قبول نیست که جمعی درست در نقطه مقابل یک حزب و تشکلی باشند و براساس یک بالا و پایین شدن های سیاسی با چرخش 180 درجه در خانه حزب دیگری خیمه زنند، نکته قابل تامل اینکه نه کسانی که نقل مکان کرده اند پاسخگو هستند و نه عزیزانی که در تهران نظاره گرند عکس العمل و موضع گیری کافی نشان می دهند.

خورشیدی افزود: کسی که به عنوان نماینده حزب در استان ها انتخاب می شود باید وجهه و مقبولیت اجتماعی، سنخیت فکری، سیاسی و ایدئولوژیکی داشته باشد و محکومیت قضایی نداشته باشد، این انتظارات آرمانی نیست چرا که دوستان باید بدانند پرچم و تابلوی حزبشان در استان ها در دست چه کسی و یا کسانی است.

وی اظهار امیدواری کرد مرکزیت احزاب نسبت به مناطق، استان ها و شهرستان ها مسئولانه تر عمل کنند و این حضور فتح بابی باشد برای رفت و آمدهای بیشتر و پیوسته تا به حرکت جمعی که کمترین اشکال و ایراد را داشته باشد نائل شویم.

در این نشست دبیران احزاب و فعالان اصلاح طلب استان حضور داشتند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا