اخبار
کد خبر : 2186 ۱۳۹۵/۰۲/۱۱   

كودكان مرزنشين نسبت به سال گذشته دو برابر كتاب خواندند

مدیركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان‌غربي گفت: طبق بررسي آخرين آمار به دست آمده، كودكان مرزنشين نسبت به سال گذشته دو برابر كتاب خواندند.

به گزارش نای قلم، جواد زاهدي در گفت و گویی اظهار کرد: سرانه مطالعه هر عضو كتاب‌خانه سيار و پستي نسبت به زمان مشابه سال گذشته بيش از دو برابر رشد يافته است.

وی با اشاره به اين‌كه تعداد اعضا اين مراكز نسبت به سال گذشته از افزايش 66 درصدي برخوردار است، افزود: ميزان استقبال اين كودكان و نوجوانان از فعاليت‌ها و شركت در برنامه‌هاي اين مراكز نيز رشد بيش از دوبرابري داشته است.

مدیركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان گفت: امانت كتاب در كتاب‌خانه‌هاي سيار و پستي با رشد 135 درصدي از 149 هزار و 313 جلد امانت در سال 93 به 336 هزار و 562 جلد امانت كتاب در پايان سال 94 رسيده ‌است.

زاهدي افزود: در پايان سال 93 تعداد كل اعضاي كتاب‌خانه‌هاي سيار و روستايي استان 10 هزار و 757 دانش‌آموز بوده كه اين رقم در پايان سال 94 به 17 هزار و 911 عضو افزايش يافته است.

وي ادامه داد: تعداد شركت‌كنندگان در فعاليت‌هاي فرهنگي كتاب‌خانه‌هاي سيار و پستي استان نيز با رشدي بيش از دو برابر( 136 درصد) از رقم 146 هزار و 853 نفر به تعداد 347 هزار و 792 دانش‌آموز در مناطق مرزي استان در پايان سال 94 رسيده‌ است.

زاهدي با تأكيد بر اينكه مربيان كتاب‌خانه‌هاي سيار و پستي كانون با تمام توان مشغول فعاليت در مراكز هستند، گفت: كتاب‌خانه‌‌هاي سيار و پستي كانون در گسترش و تعميق فعاليت‌ها خصوصا مطالعه كتاب در ميان كودكان روستايي و مناطق محروم نقشي بي‌‌بديل دارند و در اين ميان نبايد از نيازسنجي، توجه به علايق و سلايق مخاطبان اين مراكز، برقراري ارتباط با اعضا در جايگاه يك مربي واقعي و ايجاد امكانات نرم‌افزاري و سخت‌افزاري براي فعاليت در بستري مناسب براي اين كتاب‌خانه ها غافل بود.

كتاب‌خانه‌هاي سيار و پستي كانون استان در حال حاضر با بيش از 17 هزار عضو فعاليت‌هاي متنوع فرهنگي و هنري را با محوريت مطالعه كتاب به كودكان و نوجوانان روستايي و مناطق محروم ارائه مي‌كنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا