Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 2185 ۱۳۹۵/۰۲/۱۱   

350 واحد تولیدی در استان وجود خارجی ندارند

رئیس سازمان صنعت و معدن آذربایجان‌غربی گفت: 350 واحد تولیدی راکد و برچیده در سطح استان وجود خارجی ندارند و با استفاده از اسناد جعل از بانک‌ها و نهادها تسهیلات دریافت می‌کنند.

به گزارش نای قلم، جعفرصادق اسکندری امروز در جلسه کمیته حمایت قضائی از سرمایه‌گذاری که در دادگستری ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: سازمان صنعت و معدن در حال رسیدگی به این مشکل و جمع‌‌آوری اطلاعات در مورد آنان است.

وی در عین حال افزود: از بین یک هزار و ۲۴۰ واحد تولیدی راکد، ۴۰۰ واحد که تاثیر بسیاری در اقتصاد استان دارد، احیا شده است.

اسکندری با بیان اینکه برابر برنامه‌های دولت، در سال 94 واحدهای راکد تولیدی در سطح استان شناسایی شده اند، تصریح کرد: یک هزار و 240 واحد غیرفعال شناسایی شده‌ است.

 وی گفت: این واحدها، فعالیت اقتصادی نداشته و برای راه‌اندازی دوباره آن‌ها تاکنون 129 جلسه در سازمان صنعت و معدن و 32 جلسه استانی با حضور استاندار آذربایجان‌غربی تشکیل شده‌ است.

 اسکندری افزود: از بین یک هزار و 240 واحد تولیدی راکد، 400 واحد که تاثیر بسیاری در اقتصاد استان دارد، احیا شده است.

 وی با اشاره به اینکه 75 واحد تولیدی نیز به مدار تولید برگشته و طرح‌های صنعتی بالای 60 درصد را هم احیاء کرده‌ایم، بیان کرد: 2 هزار و 860 جواز تاسیس نیز صادر شده که تاکنون به بهره‌برداری نرسیده‌ و علاوه بر آن 82 طرح جوازدار نیز در سال 94 به بهره‌برداری رسیده‌اند.

 اسکندری تصریح کرد: هم اینک در 37 واحد تولیدی شاهد توسعه بوده و مجموع فعالیت در سال 94، شامل 104 واحدهای تولیدی با مجموع اشتغال 5 هزار و 700 نفر در استان بوده است.

 رئیس سازمان صنعت و معدن آذربایجان‌غربی با بیان این که عمده مشکل واحدهای تولیدی، نقدینگی است، اظهار داشت: تاکنون 439 مصوبه برای 266 واحد صادر شده که 214 مصوبه در راستای تقسیط بدهی‌ها و سرمایه در گردش بوده است.

 وی گفت: برای حل بخشی از مشکلات واحدها نسبت به افتتاح حساب ویژه در بانک اقدام و بانک مرکزی نیز حمایت خود را از واحدهای تولیدی اعلام کرده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا