اخبار
کد خبر : 218 ۱۳۹۴/۰۴/۲۳   

بازار مسکن نیازمند آرامش قیمتی است

عضو کمیسیون عمران مجلس شوراي اسلامي گفت: مسکن جزء نیازهای اساسی مردم به شمار می‌رود لذا دولت باید سازوکاری مشخص برای ایجاد آرامش در بازار آن داشته و از ارایه نظرات غیرکارشناسی با هدف بازگرداندن آرامش به آن خودداری کند.

به گزارش ناي قلم، عبدالکریم حسین زاده در گفت‌وگویی اظهار كرد: دولت باید طرحی را برای ساماندهی بازار مسکن ارایه کند که بتواند ضمن پاسخگویی به نیازهای انباشته شده در این حوزه به تنظیم بازار نیز منجر شود.

وي با اشاره به زمزمه‌هایی در زمينه تشکیل بورس مسکن، گفت: تا زمانی که سازوکار این نوع بورس به طور شفاف مشخص نباشد، نمی‌توان در خصوص توفیق یا عدم توفیق آن در بهبود وضعیت بازار مسکن امیدوار بود.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایجاد بورس مسکن باید به ایجاد رقابت سالم در بازار مسکن منجر شود، افزود: در صورتی که ایجاد بورس خلاءهای حوزه مسکن را افزایش دهد به طور حتم شاهد پررنگ تر شدن مشکلات این حوزه خواهیم بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه ایجاد بورس مسکن نباید به فاقد ارزش یا پرارزش کردن معاملات واحدهای مسکونی منجر شود، تصریح کرد: ورود مسکن به عرضه بورس و ایجاد رقابت برای خرید سهم بیشتر به انبوه شدن مشکلات این حوزه دامن خواهد زد.

حسین زاده ادامه داد: با توجه به اینکه مسکن جزء نیازهای اساسی مردم به شمار می‌رود دولت باید سازوکاری مشخص برای ایجاد آرامش در بازار آن داشته و از ارایه نظرات غیرکارشناسی با هدف بازگرداندن آرامش به آن خودداری کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه ایده ایجاد بورس مسکن باید در مجلس به ویژه کمیسیون عمران آن مورد بررسی واقع شود، تاکید کرد:دولت باید با مدنظر قرار دادن نظرات کارشناسی متخصصان این حوزه نسبت به اجرایی کردن طرح‌ها اقدام کند.

وی با بیان اینکه تصمیمات شتاب‌زده در حوزه مسکن ناتوانی مردم در خانه دار شدن را در پی خواهد داشت، افزود: با توجه به اینکه مسکن پدیده ای چند وجهی است، دولت می‌تواند با تامین مسکن مردم در جامعه به مقابله با بسیاری از معضلات ازجمله بیکاری نیز بشتابد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:دولت باید تمام توان خود را برای کاهش و همچنین ثبات نرخ مسکن در جامعه انجام دهد تا به این ترتیب تقاضاهای انباشته شده در این رابطه پاسخ داده شود.

به گزارش خانه ملت؛ محمدرضا پورابراهیمی - عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بورس و اوراق بهادار- از تشکیل بورس مسکن در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با تشکیل بورس مسکن مدیریت بازار عرضه و تقاضا و در نتیجه کاهش سودهای غیرمتعارف برخی فعالان بازار مسکن را شاهد خواهیم بود.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا