اخبار
کد خبر : 2178 ۱۳۹۵/۰۲/۱۱   

مشارکت 50.6 درصدی مردم آذربایجان غربی در دور دوم انتخابات

سيدهادي بهادري و روح الله حضرت پور نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شدند رئيس ستاد انتخابات آذربايجان غربي گفت: میزان مشارکت مردم در سه حوزه انتخابيه اروميه، سلماس و مياندوآب - شاهين دژ - تكاب در دور دوم انتخابات، 50.6 درصد بود.

به گزارش نای قلم، عليرضا رادفر در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: هادي بهادري و روح الله حضرت پور از اروميه، همايون هاشمي و جهانبخش محبي نيا از مياندوآب - شاهين دژ و تكاب و شهروز برزگر از سلماس به مجلس راه يافتند.

وي تشریح كرد: از مجموع 355 هزار و 951 راي ماخوذه در اين حوزه انتخابيه، سيدهادي بهادري با 220 هزار و 197 راي و روح الله حضرت پور با 209 هزار و 705 راي راهي مجلس شدند.

به گفته رادفر از مجموع 177 هزار و 889 راي ماخوذه در حوزه انتخابيه مياندوآب - شاهين دژ و تكاب، همايون هاشمي با 61 هزار و 549 راي و جهانبخش محبي نيا با 61 هزار و 150 راي حائز اكثريت شده و به مجلس راه يافتند.

وي ادامه داد: در حوزه انتخابیه سلماس نیز شهروز برزگر با 39 هزار و 809 راي به مجلس راه يافت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همچنین به میزان مشارکت مردم در سه حوزه انتخابیه به تفکیک شهرستانی اشاره و اضافه کرد: در حوزه انتخابیه ارومیه شاهد مشارکت 48.5 درصدي واجدان شرایط رای دادن بودیم که در شهرستان تکاب 66 درصد، در شهرستان شاهین دژ 53 درصد و میاندوآب 52 درصد بود.

به گفته وی همچنین 79 درصد از کسانی که در مرحله اول شرکت کرده بودند در مرحله دوم شرکت کردند.

رادفر در عین حال تصریح کرد: با وجود برخی بداخلاقی ها در شبکه های مجازی انتخابات آرام و بدون مسئله ای در آذربایجان غربی برگزار شد.

وی در ادامه سخنان خود از همه كانديداها، طرفداران، اعضاي ستادهاي تبليغاتي، اصحاب رسانه، نيروهاي امنيتي و نظامي و انتظامي و هيئت هاي اجرايي، نظارت و بازرسي كه در خلق چنين فضايي همكاري كردند، قدرداني کرد.

گفتنی است نادر قاضي پور، سيدهادي بهادري و روح الله حضرت پور از اروميه، همايون هاشمي و جهانبخش محبي نيا از مياندوآب - شاهين دژ و تكاب، سيدتقي كبيري از خوي و چايپاره، شهروز برزگر از سلماس، جلال محمودزاده از مهاباد، محمد قسيم عثماني از بوكان، عبدالكريم حسين زاده از نقده و اشنويه، عين الله شريف پور از ماكو - شوط - پلدشت و چالدران و رسول خضري از سردشت و اشنويه راهي مجلس شدند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا