اخبار
کد خبر : 217 ۱۳۹۴/۰۴/۲۲   

برنامه خاموشي در آذربايجان غربي اعمال نمی‌شود

 

مدیرعامل توزیع شرکت برق آذربایجان غربی گفت: برنامه خاموشي با وجود مصرف زياد برق در آذربايجان غربي فعلا اعمال نمی‌شود.

به گزارش ناي قلم، حميد کاظمی کیا در گفت‌وگوي اختصاصي اظهار كرد: میزان مصرف انی در آذربایجان غربی در مقایسه با میانگین کشوری بیست و سه درصد و در مقایسه با متوسط جهانی سه برابر بیشتر است.

وي افزود: متوسط مصرف انرژی در آذربایجان غربی 135 کیلو وات ساعت است که این مقدار در مقایسه با میانگین کشوری که 228 کیلو وات ساعت است 23 درصد کمتر و در مقایسه با میانگین جهانی که حدود 50 کیلو وات ساعت است سه برابر بیشتر است.

كاظمي‌كيا با اشاره به افرایش حدود شش درصدی مصرف برق در آذربایجان غربی در مقایسه با مدت زمان سال قبل بر به‌کارگیری شیوه های موثر در کاهش برق تاکید کرد.

وی با تاکید بر مصرف بهینه مشترکان افزود: خاموشی و مدیریت مصرف دو راهکار اساسی در زمینه کاهش میزان مصرف در استان است که در این زمینه پرهیز از استفاده از کولرهای غیراستاندارد و به روز کردن تکنولوژی مصرف برق در کارخانه‌ها از جمله راهکارها است.

وی اجرای طرح پیک‌زدایی با همکاری کشاورزان، صاحبان صنایع و ادارات، برخورد با دست‌کاری کنندگان لوازم اندازه گیری و جلوگیری از انشعابات غیرمجاز را از دیگر طرح‌های کاهش میانگین مصرف برق در آذربایجان غربی اعلام کرد.

کاظمی‌کیا با اشاره به طرح تشویقی در مصرف بهینه برق افزود: کشاورزانی که اقدام به خاموش کردن الکتروپمپ خود از ساعت 20 الی 24 نمایند هزینه مصرف 20 ساعت بعدی در طول شبانه روز رایگان محسوب می‌شود.

كاظمي‌كيا با قدرداني از مشاركت يك هزار و 500 مشترك كشاورزي در سال گذشته گفت: نتيجه اين مشاركت كاهش 75 مگاواتي مصرف برق در بخش كشاورزي بود و با اين اقدام 128 ميليون تومان پاداش به اين مشتركان كشاورزي تعلق گرفت.

وی افزود: در بخش صنعت نیز در صورت کاهش 20 درصدی مصرف بر مبنای پایه، صاحبان صنایع از تخفیفات ویژه برخوردار می‌شوند.

مدير عامل شركت توزيع نيروي برق آذربايجان غربي در ادامه سخنان خود با اشاره به افزايش دماي هوا در مرداد ماه از مشتركان برق استان خواست با كاهش 10 تا 15 درصدي مصارف خود و استفاده از لوازم برقي استاندارد، اين شركت را در نيل به تعهدات خود جهت ارائه برق مطمئن و كاهش 62 مگاواتي مصرف برق استان ياري رسانند.

وي با اشاره به كاهش ذخيره آب سدها و به تبع آن كاهش توليد برق و افزايش دماي هوا خواستار همكاري تمام مشتركان جهت گذر از پيك برق تابستان شد و افزود: به استناد بخشنامه ابلاغي از سوي وزارت نيرو، آن دسته از مشتركان كشاورزي كه حداقل 30 روز متوالي و در ساعات اوج بار از ساعت 19 الي 23 به مدت چهار ساعت اقدام به قطع برق چاه‌های خود كنند، علاوه بر بخشودگي كامل بهاي برق مصرفي در 20 ساعت ديگر شبانه‌روز، از پاداش اين طرح نيز بهره‌مند خواهند شد.

كاظمي‌كيا در ادامه به تشريح طرح ذخيره عملياتي صنايع ويژه مديريت مصرف برق مشتركان صنعتی 500 كيلووات و بالاتر پرداخت و ابراز داشت: دوره اجراي اين طرح از 15 خرداد تا 15 شهريور ماه سال جاري و حداكثر مدت همكاري به ترتيب از 40 تا 200 ساعت و مقدار تعهد كاهش قدرت مصرفي بين ساعات 11 تا 15 به ترتيب از 80 الي 100 درصد تا حداقل 10 درصد متوسط قدرت مصرفي در دوره زماني 15 فروردين تا 15 خردادماه سال جاري خواهد بود.

در آذربایجان غربی يك میلیون و 100 مشترک برق وجود دارد.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا