اخبار
کد خبر : 2161 ۱۳۹۵/۰۲/۰۸   

بانك‌هاي استان مكلف به اجراي دستورالعمل بانک مرکزی هستند

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای دستورالعمل تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط را به شبکه بانکی ابلاغ کرد و از بانک‌ها خواست که نقش مؤثرتری در تأمین سرمایه در گردش بنگاه‌های کوچک و متوسط ایفا کنند.

به گزارش ناي قلم، براساس دستورالعمل بانك مركزي، بنگاه‌هاي اقتصادي كه تعداد كاركنان آنها كمتر از 50نفر باشد، بنگاه كوچك ناميده مي‌شود و بنگاه‌هايي كه تعداد كاركنان آنها بين 50تا 100نفر باشند، بنگاه متوسط شناخته مي‌شود. بانك مركزي از مؤسسات اعتباري كه شامل بانك‌ها و مؤسسات اعتباري غيربانكي كه با مجوز بانك مركزي فعاليت مي‌كنند، خواسته است تا نقش كاراتري در تأمين سرمايه در گردش بنگاه‌هايي كه حائز شرايط هستند داشته باشند.

استاندار آذربایجان غربی امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور اعضای این کارگروه در محل استانداری ترتیب یافت، ضرورت اجرای دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی در خصوص تامين مالي بنگاه هاي کوچک و متوسط را در استان مورد تاکید قرار داد.

به گزارش ناي قلم، قربانعلي سعادت گفت: از سیستم بانکی استان انتظار داریم در اجرای این دستورالعمل همکاری و اهتمام کافی را داشته باشد و در صورت وجود هرگونه مانع یا مشکل در مسیر اجرای دستورالعمل مذکور، گزارش کارشناسی آن را به دبیرخانه کارگروه رفع موانع تولید استان جهت اخذ تصمیمات مقتضی و انعکاس به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهور ارائه نمایند.

وی با تاکید بر اینکه باید تمام تلاش خود را در جهت رفع مشکل واحدهای تولیدی و بازگرداندن آن‌ها به چرخه تولید بکار گیریم، افزود: هدف ما این است که در چهارچوب قوانین و مقررات موجود، واحدهای تولیدی راکد را مجددا فعال كنيم و با این اقدام گامی در راستاي اشتغالزایی جوانان استان برداریم فلذا انتظار داریم برای تحقق اهداف مدنظر و اجرای مصوبات کارگروه رفع موانع تولید در استان، مدیران و بانک‌های ذی‌ربط نهایت همکاری و تلاش را داشته باشند.

در ادامه این جلسه، به صورت موردی عملکرد بانک‌های استان در خصوص میزان اجرا و همچنین دلایل عدم اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

صفرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی هم در این جلسه با بیان اینکه باید کمک شود تا موانع پیش روی تولیدکنندگان در استان برداشته شود، افزود: دستگاه‌ها و بانک‌ها، گزارش اقدامات خود را در ارتباط با مصوبات و طرح‌های کارگروه رفع موانع تولید به دبیرخانه کارگروه ارسال کنند تا بتوانیم در چهارچوب دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی، اقدامات راه‌گشایی در راستاي رونق بخش تولید و اشتغالزایی جوانان استان برداریم.

اسکندری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد و اقدامات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال 94 ارائه کرد.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا