اخبار
کد خبر : 2154 ۱۳۹۵/۰۲/۰۷   

دهم ارديبهشت، روز خيزش دوباره

تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در سه حوزه انتخابیه آذربایجان غربی پیش بینی شده است

در طول بيش از صد سال گذشته، حاكم شدن مردم بر سرنوشت خود از بزرگ‌ترين خواسته و آرزوهاي بشر بوده است؛ مطالبه‌اي كه در پرتو آن، مردم به دست خود سياست داخلي و خارجي كشورشان را رقم مي‌زنند. در كشور ما نيز اين تلاش و تكاپو سابقه‌اي بيش از صد سال دارد و تجربه‌هاي ارزشمندي در اين زمينه اندوخته شده است.

به گزارش نای قلم، دهم اردیبهشت ماه مرحله دوم انتخابات برگزار می شود که اهمیت آن براي اصلاح‌طلبان كمتر از اهميت انتخابات هفتم اسفند 94 كه در سراسر كشور برگزار شد نيست.
دهم اسفند، مردان و زنان مناطقي كه انتخابات در آنها به مرحله دوم رفته، مي‌توانند با عزمي راسخ نتيجه انتخابات را كامل‌تر و پربارتر كنند و با حضور همه‌جانبه و فراگير خود، كارها را به دست كاردانان مردم‌دوست، دلسوز، آزاد فكر و انديشمند بسپارند.

انتخابات هفتم اسفند ٩٤ گام دوم مردم براي تكميل پروژه مردم‌سالاري ديني در كشور بود،  اين پيروزي به دليل سازوكار حاكم بر انتخابات و ميزان آراي مردم، در دهم ارديبهشت ماه سال ٩٥ بايد تكميل شود. موفقيت چشمگير اصلاح‌طلبان و اعتدالگرايان اكنون ناتمام است و بايد با حضور و راي گسترده و تاثيرگذار مردم در انتخابات پيش رو تكميل شود.

لذا اينك اين مردم هستند كه با راي خود ادامه اين تلاش سرنوشت‌ساز و تاريخ‍‌ساز را در اين مسير رقم مي‌ زنند. اين گام ايران عزيز را در مسير تحكيم جايگاه منطقه‌اي و بين‌المللي آن استوار و پرشكوه پيش خواهد برد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی می گوید: تمام مقدمات و تمهیدات لازم برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در سه حوزه انتخابیه استان شامل شهرستان های ارومیه، سلماس و شاهین دژ- تکاب و میاندوآب پیش بینی شده و اقلام و تعرفه های مورد نیاز هم در اختیار فرمانداری های مربوطه قرار گرفته است.

وی می افزاید: در این مرحله، 10 کاندیدا در سه حوزه انتخابیه استان به رقابت می پردازند که از میان آنها پنج نفر با انتخاب مردم راهی مجلس شورای اسلامی خواهند شد.

رئیس ستاد انتخابات استان همچنین از پیش بینی 836 شعبه ثبت نام و اخذ رای در سه حوزه انتخابیه استان خبر می دهد و اظهار می دارد: از 836 شعبه اخذ رای، 407 شعبه برای حوزه انتخابیه ارومیه، 133 شعبه برای حوزه سلماس، 153 شعبه برای میاندوآب، 75 شعبه برای شاهین دژ و 68 شعبه نیز برای تکاب در نظر گرفته شده است.

رادفر ادامه می دهد: در مجموع از کل 836 شعبه اخذ رای، 519 شعبه ثابت و 317 شعبه به صورت سیار در حوزه های انتخابیه مذکور فرایند اخذ رای را از واجدان شرایط که تعداد آنها یک میلیون و 200 هزار نفر است انجام خواهند داد.

وی اضافه می کند: دستگاه های احراز هویت برای جلوگیری از هرگونه تخلف احتمالی در این مرحله در تمام شعبات اخذ رای تعبیه شده است.

رادفر تصریح می کند: برابر قانون، رای دهندگان در این مرحله از انتخابات صرفا می توانند در همان حوزه انتخابیه ای که در مرحله اول انتخابات در رای گیری شرکت کرده بودند رای دهند.

وی می افزاید: واجدان شرایطی هم که در مرحل اول انتخابات رای نداده اند می توانند در هر حوزه انتخابیه ای که تمایل دارند در فرایند رای گیری شرکت کنند.

معاون استاندار ادامه می دهد: توصیه می شود که واجدان شرایط رای دادن ضمن به همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی در همان ساعات اولیه پای صندوق ها حاضر و نسبت به رای دادن و انتخاب کاندید یا کاندیدای مورد نظر خود اقدام کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با افرادی که در فاصله مرحله اول انتخابات که در هفتم اسفند 94 برگزار شد تا مرحله دوم انتخابات که در دهم اردیبهشت 95 برگزار می شود به سن قانونی رای دادن رسیده اند نیز اظهار می دارد: متولدان ماقبل 1377.2.10، در این مرحله از انتخابات می توانند به عنوان رای اولی در انتخابات شرکت کنند.

رادفر در پایان سخنان خود عمل به قانون و اجرای قانون را فصل الخطاب تمام مسائل در انتخابات عنوان کرد و تمکین از قانون را مورد تاکید قرار می دهد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا