Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 2153 ۱۳۹۵/۰۲/۰۷   

سیاستگذاری مشخصی برای تولید محصول تعیین شود

استاندار آذربایجان غربی گفت: سیاستگذاری مشخصی برای تولید محصول و همچنین محصولات تولید شده در استان تعیین شود.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت در جلسه ستاد راهبري و مديريت اقتصاد مقاومتي استان، اظهار کرد: آنچه که ما در سال جاری به دنبال آن هستیم این است که در حوزه های مختلفی مانند کشاورزی، صنعت، معدن و ... سیاستگذاری مشخصی برای تولید محصول و همچنین محصولات تولید شده در استان تعیین شود تا مشخص شود که در وضعیت کنونی، چگونه می توانیم به افزایش کمی و کیفی تولیدات استان و همچنین فروش و صادرات محصولات تولیدی استان کمک کنیم.

سعادت در ادامه سخنان خود از مدیران دستگاه های اجرایی خواست برنامه های عملیاتی و کاربردی مبتنی بر سیاست های اقتصاد مقاومتی را در حوزه های کاری خود تدوین و به ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان ارائه کنند.

وی یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی را مسئله ارتقای بهره وری در بخش های مختلف عنوان کرد و افزود: از دستگاه های استانی انتظار می رود برنامه های خود برای ارتقای بهره وری در سال جاری ارائه و موانع و مشکلات موجود در این مسیر را نیز احصا، شناسایی و به ستاد منعکس کنند.

مقام عالی استان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی نوعی پدافندغیرعامل برای توانمندسازی و مصون سازی اقتصاد کشور از آسیب های احتمالی است، افزود: بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب و سیاست های ابلاغی معظم له در رابطه با اقتصاد مقاومتی، همه مدیران و مسئولان و همچنین آحاد مختلف جامعه باید در راستای ایجاد اقتصادی درونزا و برون نگر تلاش کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ایستادگی و تسلیم ناپذیری رزمندگان در دوران دفاع مقدس را مصداق بارز مقاومت دانست و گفت: اینکه در دوران دفاع مقدس، در برابر تمامی دنیا ایستادیم نمونه ای از مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ ایران اسلامی است و امروز نیز در بحث اقتصاد مقاومتی باید با همان روحیه جهادی دفاع مقدس عمل شود و مردم را با آموزش و توانمندسازی پای کار بیاوریم چرا که در این صورت است که اهداف اقتصاد مقاومتی محقق می شود.

لزوم بهره گیری از توان و ظرفیت نیروهای تحصیل کرده به عنوان ارزشمندترین سرمایه کشور در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و همچنین تشکیل کارگروه های تخصصی برای بررسی برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان از دیگر موارد مورد تاکید استاندار آذربایجان غربی در این جلسه بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این جلسه اظهار کرد: بر اساس تاکید استاندار مقرر شده است مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی علاوه بر ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی، در کارگروه های ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان نیز مورد بحث، بررسی و تبادل نظر قرار گیرد و در همین راستا تاکید مقام عالی استان به دبیران کارگروه های مذکور ابلاغ شده است.

ناصر حضرتی اضافه کرد: همچنین از بخش خصوصی استان از جمله خانه صنعت و معدن و اتاق بازرگانی برای حضور در جلسات ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان دعوت شده تا از نظرات و دیدگاه های این بخش نیز برای پیشبرد هر چه بهتر برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان استفاده شود.

در این جلسه کریم زاده مدیرکل جهاد کشاورزی استان و اسکندری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان هم برنامه های سازمانی خود را در ارتباط با سیاست های اقتصاد مقاومتی ارائه کردند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا