Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 2150 ۱۳۹۵/۰۲/۰۷   

تشکیل هشت فقره پرونده زمین‌خواری در آذربایجان غربی

اراضی جزو دارایی و سرمایه‌های ملی و انفال به حساب می‌آيد و حق تمام مردم است تا از منافع آن بهره مند شوند.

به گزارش نای قلم، موضوع زمین‌خواری می‌تواند در ابعاد مختلف منجر به آسیب و صدمات جبران ناپذیری شود. در بحث زمین خواری سودجویان از طرق مختلف و البته غیرقانونی منابعی که متعلق به تمام مردم است به شکل ویژه‌ای بهره‌مند می شوند و سود کلان حاصل از این منابع را در جیب خود می گذارند.

به باور جامعه شناسان شیوع تخلفات ناشی از زمین خواری سبب تشدید بدبینی مردم به جامعه، حاکمیت و دولت و باعث ورود مردم عادی به یک فضای رقابتی می شود. درنتیجه، در رهگذر این امر یک جامعه آلوده توام با آسیب‌های اجتماعی ایجاد می‌شود که دیگر قابل درمان نیست.

لذا برخورد با موضوع زمین‌خواری از جمله ضروریات است چراکه هزینه‌های مالی، فرهنگی و اجتماعی متعددی به بار می آورد.

رئیس پلیس آگاهی فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در ارتباط با برخورد نیروی انتظامی با متخلفان زمین خواری گفت: مبارزه با پدیده شوم زمین‌خواری و تخریب جنگل ها یکی از اولویت های مهم پلیس است.

سرهنگ سامان غنی زاده افزود: در یک ماه گذشته هشت فقره پرونده در ارتباط با جرم زمین‌خواری در آذربایجان غربی تشکیل شده است.

به گفته وی هفت فقره از پرونده ها مربوط به ارومیه و یک فقره مربوط به شهرستان مهاباد است.

غنی زاده اضافه کرد: در مجموع 25 هکتار از اراضی ملی و دولتی به ارزش 61 میلیارد ریال از متجاوزان و متصرفان خلع ید شده است.

رئیس پلیس آگاهی فرمانده انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: در ارتباط با هشت فقره پرونده زمین خواری 11 نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند.

وی در عین حال مقابله هماهنگ همه دستگاه‌ها با پدیده زمین‌خواری را از رموز موفقیت برشمرد.

غنی زاده با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در حفظ منابع طبیعی و ملی بر تعامل هرچه بیشتر پلیس با سایر دستگاه های اجرایی تأکید کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا