اخبار
کد خبر : 2147 ۱۳۹۵/۰۲/۰۵   

سامانه پايش تصويري در زندان های آذربایجان غربی افتتاح شد

سامانه پايش تصويري به منظور نظارت و کنترل فعاليت هاي مجرمان در زندان ها افتتاح شد.

به گزارش نای قلم، فرمانده انتظامي آذربایجان غربی عصر امروز در ديدار با مديرکل زندان هاي استان آذربايجان غربي با تاکید بر ضرورت به کارگيري فناوري هاي نوين در کاهش جرائم سامانه پايش تصويري را افتتاح کرد.

سردار ناصر اصلانی اشرافيت اطلاعاتي و کنترل مجرمان حرفه اي و سابقه دار را زمينه ساز جلب اعتماد افکار عمومي و ارتقای مشارکت اجتماعي عنوان کرد.

وي با بيان اينکه کنترل و نظارت بر مجرمان حرفه اي و سابقه دار به منظور انصراف آنان از ارتکاب مجدد جرم همواره از چالش هاي نهادها و سازمان هاي مرتبط، به ويژه سازمان زندان هاست، افزود: پليــس از طــرق مختلف ســعي در اعمال کنترل و نظارت بر مجرمان حرفه اي دارد و بر آن اســت تــا با جمع آوري اطلاعات از منابع مختلــف، در خصوص نيت و اهداف مجرمانه آنان به اشــرافيت اطلاعاتي برســد.

اصلاني ادامه داد: اين امر علاوه بر ارعاب و بازدارندگــي فــردي و ايجــاد تصور تحت نظر بودن در ذهن مجرمان حرفه اي و ســابقه دار، آنان را از ارتکاب مجدد جرم منصرف ســاخته و متعاقب آن از افزايش هزينه هاي سرســام آور نظام عدالت کيفري جلوگيري کرده و با جلب اعتماد افکار عمومي و ارتقای مشارکت اجتماعي مردم با پليس، منجر به افزايش احســاس امنيت در ذهن و روان آحاد جامعه می شود.

وی بهره مندي از سيستم هاي بروز کنترل و نظارت مجرمين در داخل و اشرافيت اطلاعاتي بر موقعيت آنان در خارج از محيط زندان ها را بسيار ضروري دانست و گفت: مجموعه سازمان زندان ها و پليس مي تواند با جمع آوري اطلاعات از منابع مختلف در خصوص مجرمين حرفه اي و سابقه دار و با بدست آوردن اطلاعات جامع در زمينه نحوه فعاليت آنان، ضمن اعمال کنترل و نظارت، از افزايش آمار بزه ديدگي در جامعه جلوگيري کرده و نوعي پيشگيري پيش دستانه خلق کنند.

فرمانده انتظامي استان خاطرنشان کرد: فرهنگ سازي در ميان آحاد جامعه به ویژه کسبه و صاحبان صنايع براي استفاده از فناوري هاي نوين و دوربين هاي مداربسته نيز نقش مهمي در کاهش سرقت ها و همچنين شناسايي سارقان دارد.

لزوم تعامل سازنده پليس با سازمان زندان ها براي کاهش جرائم

مديرکل زندان هاي آذربايجان غربي هم در این دیدار تعامل سازنده پليس با سازمان زندان ها را يکي از الزامات کاهش جرم، کنترل مجرمان و ارتقای احساس نظم و امنيت اجتماعي در جامعه برشمرد.

علی جليلي در ادامه هدف از راه اندازي سيستم پايش تصويري در زندان هاي استان را ارتقای ميزان حفاظت فيزيکي و کنترل و نظارت محسوس و غير محسوس بر فعاليت هاي زندانيان عنوان کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا