اخبار
کد خبر : 2146 ۱۳۹۵/۰۲/۰۵   

رونمایی از تمبر یادبود ششمین نشست برنامه راه ابریشم

تمبر یادبود ششمین نشست برنامه راه ابریشم در ارومیه رونمایی شد.

به گزارش نای قلم، مراسم رونمایی از تمبر یادبود ششمین نشست برنامه راه ابریشم در دومین روز برگزاری این مراسم با حضور میهمانان خارجی و داخلی و معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی برگزار شد.

 همچنین مهمانان مراسم با حضور در پارک ملی دریاچه ارومیه از این میراث زیست محیطی بازدید کردند  .

در این برنامه شرکت کنندگان با حضور در این پارک ضمن اطلاع از فعالیت هایی که برای احیا این دریاچه انجام شده از اهمیت اکوسیستم دریاچه آگاه شدند.

حاضران در این بازدید ضمن تاکید بر حفظ محیط زیست در حرکتی نمادین اتحاد خود را برای احیا دریاچه ارومیه در جایگاه کشورها عضو جاده ابریشم اعلام کردند.

گفتنی است، رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كه به منظور افتتاح رسمي ششمين نشست بين المللي برنامه راه ابريشم به اروميه سفر كرده بود،‌ از اماكن تاريخي و فرهنگي اين شهر بازديد به عمل آورد.

بنا به همين گزارش،‌ مسعود سلطاني فر با حضور در مسجد جامع اروميه، از صحن شبستان مسجد بازديد به عمل آورد و با طرح مرمت و بازسازي قسمت هاي مختلف مسجد جامع آشنا شد.

معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور همچنين از بناي تاريخي سه گنبد اروميه و مولاژهاي سنگ كتيبه هاي مستقر در محوطه آن ديدن کرد.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي،‌ صنايع دستي و گردشگري كشور به همراه استاندار آذربايجان غربي از ساختمان و موزه مردم شناسي اروميه و قسمت هاي مختلف آن بازديد کرد.

وي همچنين، از بناي تاريخي مدرسه 22 بهمن اروميه و قسمت هاي مختلف مرمت و بازسازي شده آن و همچنين طبقه زيرزمين كه در حال مرمت است،‌ بازديد به عمل آورد.

ششمين نشست بين المللي برنامه راه ابريشم از سوم لغايت ششم ارديبهشت به ميزباني اروميه در حال برگزاري است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا