اخبار
کد خبر : 2145 ۱۳۹۵/۰۲/۰۵   

ایجاد مرکز آموزشی راهنمایان گردشگری و میراث فرهنگی جاده ابریشم

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران با نظر داشتن موقعیت استراتژیک خود در مسیر جاده ابریشم قادر به ایجاد مرکز آموزشی راهنمایان گردشگری و میراث فرهنگی جاده ابریشم است.

به گزارش نای قلم، مرتضی رحمانی موحد امروز در نشست تخصصی کارگروه راه ابریشم اظهار کرد: مرکز آموزشی راهنمایان گردشگری و میراث فرهنگی جاده ابریشم با همکاری سازمان یونسکو و سازمان جهانی جهانگردی و هم چنین فدراسیون بین المللی راهنمایان گردشگری وظیفه آموزش تخصصی راهنمایان گردشگری و میراث فرهنگی جاده ابریشم را برعهده خواهد داشت.

وی در خصوص برگزاری این نشست تخصصی گفت: ارتباط، بنیان حیات هر تمدنی است و اهمیت راه ابریشم برخاسته از ارزش والای ارتباطات میان جوامعی است که بر سر این راه قرار دارند و اینک به یکی از مهم ترین عوامل پیوند دهنده اقوام و تمدن های روزگار کهن بدل شده است.

رحمانی موحد با توجه به رشد و توسعه روز افزون گردشگری در کشور اظهار داشت: گردشگری به عنوان مقوله ای اقتصادی- فرهنگی در پهنه گیتی، نه تنها می تواند شکوفائی اقتصادی را عاید جوامع میزبان کند بلکه قادر است به عنوان پلی ارتباطی میان فرهنگ، آداب و رسوم ملل مختلف عمل کرده و برای آنان صلح و دوستی متقابل را به ارمغان بیاورد.

وی با اشاره به اهمیت برنامه راه ابریشم در احیای گردشگری افزود: سازمان جهانی جهانگردی همواره درصدد بوده است تا با تشویق کشورهای جاده ابریشم به تبادلات فرهنگی، تجاری و گردشگری این جاده تاریخی را به عنوان یک مفهوم گردشگری احیاء کرده و از آن به " برنامه جاده ابریشم سازمان جهانی جهانگردی" یاد می شود.

معاون گردشگری کشور در ادامه به دسته بندی اقدامات اولویت دار سازمان جهانی جهانگردی اشاره کرد و گفت: این سازمان بازه های دوسالانه را ذیل سه حوزه "بازاریابی و تبلیغات"، "مدیریت مقصد و ظرفیت سازی" و "تسهیل سفر" دسته بندی و اعلام کر هاست.

رحمانی موحد گزارشی اجمالی از اهم فعالیت های صورت گرفته توسط دولت درحوزه بازاریابی و تبلیغات جاده ابریشم ارائه کرد: قرار دادن اغلب کشورهای مهم در بازار هدف، تشکیل کارگروه ملی گردشگری جاده ابریشم، تعین سه مسیر زمینی و یک مسیر دریایی، تعریف بسته های سفرهای 1، 3 و 5 روزه، اعلام آمادگی همکاری با یکی از کشورهای مهم راه ابریشم چین در قالب (یک جاده – یک کمربند)، حضور در حاشیه نمایشگاهIBT  برلین، حضور در نشست کارگروه های تخصصی کشورهای عضو، برنامه ریزی برای میزبانی نشست، تورهای آشناسازی خبرنگاران و حضور در جشنواره  بین المللی غذا از اهم فعاليت هاي صورت گرفته بوده است.

وي به لزوم تنوع بخشيدن به مسيرها و پوشش جغرافيائي ميراث جاده ابريشم اشاره كرد و گفت: جمهوری اسلامی مايل است پيشنهاد ثبت كوريدور جديد ميراث جاده ابريشم كه در آغاز دو كشور ايران و عراق را در برخواهد گرفت مطرح سازد و در آينده با ملحق شدن ساير كشورها، مسير جديد تكميل می شود.

گفتني است ششمين نشست بين المللي برنامه راه ابريشم از سوم لغايت ششم ارديبهشت به ميزباني اروميه در حال برگزاري است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا