Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 2143 ۱۳۹۵/۰۲/۰۵   

جذب 400 کودک بازمانده از تحصیل در آذربایجان غربی

مطابق ماده 79 قانون کار جمهوری اسلامی ‌ایران به کار گماردن افراد کمتر از 15 سال تمام ممنوع است و نیز طبق بند ماده 32 پیما‌ن‌نامه جهانی حقوق کودک که ایران نیز از امضاءکنندگان آن است، باید حقوق کودک را برای برخورداری از حمایت در برابر بهره‌کشی اقتصادی و انجام هرگونه کاری که ممکن است زیان‌بار باشد، خللی در تحصیل‌اش وارد آورد و به سلامتی یا رشد جسمانی، ذهنی، اخلاقی او آسیب برساند، به رسمیت شناخت.

به گزارش نای قلم، منظور از کودک بازمانده از تحصیل آن گروه سنى از جمعیت است که در سنین مدرسه یعنى بین شش تا ۱۸سال قرار دارند، ولی در ماه‌هاى تحصیلى و در چرخه‏ آموزشى کشور حضور ندارند، یعنى در زمان ساعات کار مدارس، خارج از مدارس هستند و به هر دلیلى یا اساساً وارد چرخه‏ آموزش نشده‌اند یا بعد از مدت کوتاهى از آن خارج شده‌اند.

واقعیت این است که سواد در سطوح مختلف آن در زندگی روزمره افراد، شغل، آگاهی نسبت به شرایط، بزه‌کاری، زندگی خانوادگی، شیوه سبک زندگی و سرمایه فرهنگی و اجتماعی‌شان آنقدر مؤثر است که ریشه‌کنی بی‌سوادی گاهی مستقیماً منجر به کاهش مرگ و میر، کاهش بیماری، کاهش بزه‌کاری و کاهش خشونت‌های خانوادگی و اجتماعی می‌شود.
به همین دلایل است که جوامع مختلف نسبت به قضیه سوادآموزی حساسیت نشان داده و نسبت به ریشه‌کنی بی‌سوادی و کاهش بازماندگان از تحصیل به دنبال چاره هستند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: 400 کودک بازمانده از تحصیل در آذربایجان غربی جذب جذب کلاس های درس شدند.

به گزارش نای قلم، محمد حسین پور در گفت و گویی اظهار کرد: افزایش کیفیت آموزش پایه اول و انسداد مبادی بیسوادی در آموزش ابتدایی از اولویت های اساسی در آموزش و پرورش استان است .

وی با بیان اینکه پارسال  700 دانش آموز در مقطع ابتدایی ترک تحصیل کرده اند، افزود : جذب همه کودکان بازمانده از تحصیل دوره ابتدایی، جذب دانش آموزان شش ساله در پایه ابتدایی و پیشگیری از ترک تحصیل پیش از پایان دوره ابتدایی از مهمترین برنامه های معاونت آموزش ابتدایی است .

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان طرح انسداد بیسوادی را از طرح های مهم ملی در آموزش و پرورش بیان کرد و گفت: برای اجرای کامل این طرح به کمک و مساعدت همه مسئولان استان نیاز است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا