اخبار
کد خبر : 2140 ۱۳۹۵/۰۲/۰۵   

توصیه های اخلاقی راهگشا نیست

رفع قوانین مزاحم برای حل موانع تولید یک ضرورت است

استاندار آذربایجان غربی گفت: توصیه های اخلاقی راهگشا نیست، کاری در کشور صورت نمی گیرد و باید به سمت عملی کردن اهداف حرکت شود.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت امروز در جشنواره امتنان از نمونه‌های جامعه کار و تولید که با حضور کلانتری معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از کارفرینان و کارگران نمونه استان در سالن همکف استانداری برگزار شد، اظهار کرد: شناسایی و رفع قوانین مزاحم برای حل موانع تولید و مشکلات توسعه ای استان یک ضرورت است.

استاندار آذربایجان غربی به قانون رفع موانع تولید اشاره و تصریح کرد: تاکنون یک هزار و 245 واحد تولیدی و صنعتی نیمه تمام و راکد در کارگروه رفع موانع تولید استان شناسایی شده است.

وی در عین حال افزود: با شناسایی واحدهای تولیدی راکد و نیمه تمام، احیای 800 واحد در دو فاز آغاز شده است اما متاسفانه قانون رفع موانع تولید توسط بانک مرکزی به خوبی اجرا نمی‌شود به طوری که صنعتگران و صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی به واسطه انواع ماده و تبصره های مختلف نمی توانند از مزایای این قانون بهره‌مند شوند.

سعادت متذکر شد: این در حالیست که با احیای 800 واحد تولیدی راکد در استان برای 18 هزار نفر بيكار زمینه اشتغال فراهم مي شود، از این رو جرات برای تصمیم‌گیری لازم است تا قوانین مزاحم اصلاح شوند.
وی ادامه داد: همانطور که در دولت نهم و دهم به واسطه جرات ریاست جمهوری وقت شاهد استخدام های مازاد و غیرقانونی در دستگاه های اجرایی بودیم، در بخش توليد نیز بايد جرات تصميم گيري داشته باشيم تا موانع تولید حذف شوند.
استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود بر ایجاد تعاونی‌های دانش‌بنیان در سطح استان تاکید کرد و گفت: باید برای تقویت تعاونی‌های دانش بنیان گام‌های اساسی برداشته شود.

سعادت با بیان اینکه از تعاونی های دانش بنیان حمایت می کنیم، تصریح کرد: در صورت فعال شدن چنین تعاونی هایی، بستر و فضا برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم می شود.

استاندار آذربایجان غربی بر ارتقای بخش کشاورزی استان تاکید کرد و ادامه داد: اگر بخش کشاورزی استان ارتقا یابد درآمدها نیز افزایش و شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود و در این راستا باید ارتقای بخش کشاورزی مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در این مراسم با بیان اینکه کارگران سربازان تولید و ستون فقرات تولید کشور محسوب می‌شوند، اظهار داشت: کارگران در عرصه اقتصاد مقاومتی با اقدام و عمل نقش به سزایی در تولید و توسعه کشور ایفا می‌کنند.

رضا نقی‌زاده، اجرای طرح بیمه همگانی و رایگان، افزایش تعدد داروهای مشمول یارانه، حمایت از خانوارهای نیازمند و تامین مسکن به تعداد 45 هزار واحد مسکونی، توسعه بیمه کشاورزان و اقشار زحمت‌کش، کمک به رشد مزد واقعی، توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان و... را از جمله دستاوردها در بخش کشوری به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: کسب رتبه تلاشگر نمونه، دریافت تقدیرنامه در اجرای طرح بررسی کیفیت زندگی، کسب رتبه برتر کشوری در اخذ پایان‌نامه‌های برتر در بخش تعاون، رتبه سوم کشوری در حوزه حمایت از مشاغل، افتتاح ساختمان جدید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در دهه فجر، برگزاری 15 سمینار در حوزه کارآفرینی و... از جمله دستاوردها در استان است.

در پایان این مراسم ضمن معرفی کتابچه شهدای کارگری استان آذربایجان غربی از کارآفرینان زن و مرد نمونه استان، کارگران و کارفرمایان نمونه، مدیران واحدهای صنعتی برتر و فعالان رسانه‌ای عرصه کار و تعاون آذربایجان غربی نیز تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا