Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 213 ۱۳۹۴/۰۴/۲۲   

سند جامع سرمایه گذاری و گردشگری ارومیه تدوين مي‌شود

شهر پایه و اساس توسعه گردشگری است. این صنعت در جامعه شهری بر اساس اختصاص دادن فضاهای خاص برای گذران اوقات فراغت و نیازهای مختلف تفریحی، میراثی، تاریخی و… نقش بسیار مهمی در ساختارهای فضایی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به شکل مثبت و منفی از طریق رفت و آمد گردشگران داخلی و خارجی به خود اختصاص داده است.

به گزارش ناي قلم، نواحی شهری که جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بسیار زیادی دارند غالباً مقاصد گردشگری مهمی محسوب می‌گردند. شهرها معمولاً جاذبه‌های متنوع و بزرگی شامل موزه‌ها، بناهای یادبود، پارک‌ها، شهربازی، مراکز خرید، مناطقی با معماری تاریخی دارا بوده که این امر به خودی خود گردشگران بسیاری را جذب می‌کند.

نخستین شرط موفقیت هر شهر در توسعه گردشگری شهری وجود زیر ساخت‌های مناسب شهری، مدیریت عاقلانه و مدبرانه در عرصه های سیاسی فرهنگی، اجتماعی و مانند آن است. دومین شرط برای تضمین موفقیت سیاست توسعه گردشگری شهری، نظم دادن و آمایش جاذبه های شهری و ایجاد تسهیلات و امکاناتی است که دسترسی به جاذبه‌ها را بیش از پیش آسان سازد.

از اين روز پیشینه فرهنگی مردم ارومیه، تاریخ كهن، آب و هوا و طبیعت زیبا و بكر این شهر و هم مرزی استان با چند كشور خارجی از جمله عواملی است كه توجه به گردشگری را ضروری می‌سازد.

در اين راستا رئیس کمیسیون سرمایه گذاری مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه از تدوين سند جامع سرمایه گذاری و گردشگری ارومیه خبر مي‌دهد.

سید هادی ذاکر اظهار كرد: سرمایه گذاری تک بعدی بدون برنامه در هر شهر و منطقه ای باعث به وجود آمدن آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی در آن شهر خواهد شد.

وي با اشاره به مراحل پایانی طرح تفصیلی شهر ارومیه خواستار تعامل بیش از پیش معاونت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری و معماری و شهر سازی در اتمام طرح تدوین سند جامع سرمایه گذاری و گردشگری شهر ارومیه و استفاده از ظرفیت‌های موجود به بهترین نحوه ممکن شد.

وی ايجاد زير ساخت‌های لازم را يكي از عوامل ضروري براي جذب سرمايه گذاران در ارومیه دانست و گفت: بدون حضور سرمایه گذاران بسیاری از پروژه‌ها به پیشرفت‌های قابل توجهی نخواهند رسید و جذب حداكثري سرمايه گذار داخلي و خارجي به اروميه با آغاز دور چهارم شوراي اسلامی اروميه و ايجاد كميسيون سرمايه گذاري، مشاركت و گردشگري به شدت در حال پیگیری است.

رئيس کميسيون سرمايه گذاري، مشارکت و گردشگري شوراي اسلامي شهر اروميه با تاکید بر اینکه از حضور سرمایه گذاران در ارومیه استقبال می‌شود، بیان کرد: شهرداری ارومیه خواهان ارائه تسهیلات ویژه برای سرمایه گذاری بوده و تمام توان خود را به کار گرفته است.

وی با اشاره پروژه هاي سرمايه گذاري انجام شده در سطح شهر ارومیه طی دو سال گذشته، اظهار کرد: مجتمع تجاري، خدماتی، تفريحي رزت، مجتمع سرمايه گذاري اورياد و مجتمع تجاری و تفریحی تکبير فتح از جمله پروژه‌ها است.

انتهاي پيام/

 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا