اخبار
کد خبر : 2125 ۱۳۹۵/۰۲/۰۴   

نشست بین المللی راه ابریشم در ارومیه آغاز به کار کرد

ششمین نشست بین المللی راه ابریشم با حضور نمایندگان ۳۳ كشور عضو برنامه راه ابریشم از سوم تا ششم اردیبهشت ماه سال جاری امروز در هتل پنج ستاره آنا ارومیه آغاز به کار کرد.

به گزارش نای قلم، این نشست به مدت سه روز با حضور نمایندگان سازمان یونسكو، سازمان جهانی جهانگردی و نمایندگان بیش از ۳۳ كشور عضو جاده ابریشم به صورت رسمی در ارومیه برگزار می‌شود.

تور یك روزه بازدید از جاذبه‌های تاریخی خوی، بازدید از جاذبه‌های تاریخی ارومیه در اوقات فراغت برای اعضای كارگروه از جمله برنامه‌های این نشست است.

تشكیل کمیته‌های مختلف از دیگر برنامه های این نشست است که پس از نشست‌های تخصصی، برای اعضای كارگروه این نشست، برنامه‌های فرهنگی مناسب با تاریخ و فرهنگ ایران و استان آذربایجان غربی اجرا می شود.

۳۳ كشور جهان عضو برنامه راه ابریشم هستند و كشورهای بسیاری برای بهره گیری از فرصت‌های سرمایه گذاری و انتفاع اقتصادی در تلاش برای پیوستن به این برنامه هستند.

یكی از كریدورهای راه ابریشم در سال ۲۰۱۴ به ثبت یونسكو رسیده و كشورهای قزاقستان، قرقیزستان، ازبكستان، تاجیكستان، قفقاز و كشورهای مشترك المنافع در این كریدور قرار دارند.

انتفاع تجاری شهرهای واقع شده در مسیر این كریدورها و به ویژه جذب گردشگران بیشتر از مهم‌ترین مزایای واقع شدن در كریدور راه ابریشم است.

آذربایجان غربی با سه کشور ترکیه، جمهوری آذربایجان و عراق بیش از ۸۹۱ کیلومتر مرز مشترک دارد، این استان دارای دو اثر ثبت شده جهانی تخت سلیمان و قره کلیسا بوده و ظرفیت‌های زیادی برای توسعه صنعت گردشگری دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا