اخبار
کد خبر : 2120 ۱۳۹۵/۰۲/۰۳   

استاندار: شکاف بین مطالبات مردم و خدمات ارائه شده رفع شود

قند خون یکی از فاکتورهای مهم در بررسی سلامت افراد و اندازه‌گیری مستمر آن، به‌خصوص برای گروه سنی بالاتر از ۳۰ سال، لازم است. اهمیت بیماری دیابت یا قند خون بالا، به واسطه عوارض بسیار خطرناک این بیماری در انسان، سازمان جهانی بهداشت را وادار کرده است که امسال شعار خود را غلبه بر دیابت انتخاب کند.

به گزارش نای قلم، بیست و دومین کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان آذربایجان غربی میزبان آغاز مراسم هفته سلامت 1395 با نواختن زنگ "غلبه بر دیابت" بود.

در این کارگروه که با حضور استاندار و معاونان وی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و اعضای هیئت رئیسه، اعضای کارگروه، جمعی از روحانیان، مدیران کل و روسای سازمان های استانی برگزار شد، زنگ "غلبه بر دیابت" توسط استاندار آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و اسقف میروم به صدا درآمد .

استاندار آذربایجان غربی در این جلسه طی سخنانی به اهمیت مقوله سلامت اشاره کرد و گفت: در آموزهای دینی ما همواره از مغفول ماندن دو نعمت سلامت و امنیت سخن گفته شده است زیرا تا زمانی که هست ارزش آن را نمی دانیم.

قربانعلی سعادت در ادامه به تحول نظام سلامت اشاره کرد و افزود: واقعیت امر این است تبلیغات در مورد برنامه های نظام سلامت در کشور دو گونه است یکی اینکه چه کارهایی انجام گرفته است و در چه وضعیتی بودیم و الان در کجا هستیم و دیگری برخی تبلیغات مسموم مبنی بر اینکه دولت برای ساختمان های دولتی هزینه کرده ولی برای نظام سلامت هزینه نشده است هرچند این دسته اخیر نیز به صورتی کمرنگ اقدامات انجام یافته در تحول سلامت را می پذیرند.  

وی اضافه کرد: واقعیت این است که اگر این ساختارها به این شکل آماده پذیرش و ارائه خدمات به بیماران نبودند چگونه می توانستیم در فضاهای فیزیکی نامناسب و با تجهیزات مستهلک به بیماران خدمات ارائه دهیم و از آلام آنها بکاهیم، بی شک کارهای ارزشمندی انجام یافته است، هر چند مشکلاتی را هنوز داریم لذا امیدواریم واقع بینانه و با انصاف این مطالب را ارزیابی کنیم.

سعادت اضافه کرد: امیدواریم تحول سلامت نیز نواقص و مشکلات خود را ارزیابی کرده و آن را برطرف کند.

استاندار آذربایجان غربی همچنین گفت: دولت ها در هر کشوری دو مقوله اساسی بهداشت و درمان و بحث آموزش را مهم می دانند و پرواضح است پرداختن به این دو موضوع هزینه های زیادی را می طلبد.

وی تصریح کرد: اگر سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بتواند یک ارزیابی مستقل نسبت به این موضوع ارائه دهد که آیا می توانیم با اعتبارات محدود بهتر از این نیز خدمات سلامتی را ارئه بدهیم یا نه ؟ و چقدر فاصله با شرایط مورد نظر را داریم بسیار راهگشا خواهد بود. 

مقام عالی استان در ادامه اظهار کرد: علت اینکه این همه اقدامات انجام شده ولی گاهاً نتیجه آن احساس نمی شود این است که حجم خدمات با حجم مطالبات همخوانی ندارد و تا زمانی که شکافی بین مطالبات مردم و خدمات ارائه شده وجود دارد میزان رضایتمندی مراجعین را خیلی بالا نخواهیم یافت.

وی افزود: استان آذربایجان غربی در جوار چند کشور خارجی بوده و مرز مشترک با آنان دارد و خیلی از مخاطرات سلامتی که در آن کشورها وجود دارد به کشور ما سرایت می کند لذا باید بتوانیم پدافند خوبی را در مقابل این مخاطرات عرصه سلامت داشته باشیم.

استاندار آذربایجان غربی در پایان از تلاش های انجام یافته در عرصه بهداشت و درمان استان تقدیر و تشکر کرد. 

 هفته سلامت 1395 با شعار "غلبه بر دیابت" از یکم الی هفتم اردیبهشت ماه همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی نیز با برنامه های متنوع برگزار می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا