اخبار
کد خبر : 2118 ۱۳۹۵/۰۲/۰۳   

جنبش علیه زباله

 حامیان محیط زیست و دوست‌داران زمین، امروز به مناسبت روز زمین پاک دست‌به‌کار پاک‌سازی طبیعت از زباله‌ها شدند.

به گزارش نای قلم، در این‌ روز گروه‌ها و تشکل‌های مردمی با ترتیب‌دادن برنامه‌های مختلف اقدام به پاک‌سازی طبیعت از زباله کردند.

امروز جمعی از خبرنگاران آذربایجان غربی، تشکل مردم نهاد ناجیان نبض زمین آذربایجان غربی، انجمن معلولان ارومیه، اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی، هم یاران زیست سبز تبریز و رفتگران طبیعت آذربایجان شرقی در یک حرکت شایسته اقدام به پاکسازی سواحل دریاچه ارومیه از زباله کردند.

در این اقدام فرهنگی و شایسته بیش از 190 نفر از علاقمندان به طبیعت و محیط زیست حضور داشتند که جمع آوری 260 کیسه زباله از ساحل دریاچه ارومیه واقع در کنار پل شهید کلانتری انجام شد.

همچنین به مناسبت روز زمین پاک روز گذشته محور ارومیه – کشتیبان از وجود زباله پاکسازی شد.

این برنامه که توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه و با همکاری صدا و سیمای مرکز استان، سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه، تشکل زیست محیطی ناجیان نبض زمین آذربایجان غربی، تشکل زیست محیطی کانون دوستداران طبیعت و حیات وحش ارومیه و تعدادی از دانش آموزان مدرسه غیر انتفاعی نسل گل ها، فرماندهی نیروی انتظامی ارومیه، کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی و با حضور بخشدار مرکزی شهرستان صورت گرفت بخش از وسیعی از محور ارومیه - گلمانخانه از وجود زباله و پسماند پاکسازی شد.

 برگزاری چنین اقداماتی نویدبخش شکل‌ گرفتن جنش‌های اجتماعی دوست‌دار محیط زیست و طبیعت است که فارغ از هر بحث و دیدگاهی تنها هدفشان پاک‌سازی طبیعت از زباله است.

با حضور مسئولان و گروه‌های مختلف مردمی و تشکل‌های مردم‌نهاد در این برنامه می‌توان امیدوار بود جنبش پاک‌سازی طبیعت از زباله در آینده به جنبش زباله نریختن در طبیعت تبدیل شود.

 انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا