اخبار
کد خبر : 2116 ۱۳۹۵/۰۲/۰۲   

شعر و هنر باید در خدمت ارزش ها باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: شعر علاوه بر این‌که ظرفی برای بیان احساس شاعرانه است، باید در خدمت ارزش‌ها باشد و شاعر در عمل به وظیفه و مسئولیت خود، این نعمت بزرگ الهی را در خدمت به دین، اخلاق، انقلاب و معرفت‌افزایی قرار دهد.

 

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین سيد مهدي قريشي نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در ديدار جمعي از شاعران آذربايجان غربي در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: شعر می‌تواند به «معرفت دینی و اخلاق مردم» و «حرکت انقلابی ملت» خدمت کند و این کار حتی با یک یا دو بیت شعر انقلابی، ‌ اخلاقی و معرفتی در یک غزل محقق می‌شود و تأثیر می‌گذارد.

 وی افزود: در طول تاريخ اسلام پيامبر اكرم (ص) و اهل بيت عصمت و طهارت (ع) با هدف دوام و ماندگاري برخي وقايع تاريخي شعرا را براي به نظم كشيدن آن وقايع سفارش كرده و همواره مورد عنايت قرار داده اند.
قریشی با ابراز خرسندي از سرودن شعرهايي با مضمون مذهبي افزود: هم اكنون مضامين اكثر شعرهاي شاعران معاصر الهام گرفته از آيات قرآن كريم و روايات بزرگان ديني است كه بايد شاعران به خاطر اين طبع خدادادي و توفيق سرودن شعرهايي با مضامين اسلامي و معنوي شكرگزارخداوند تبارک و تعالی باشند.

امام جمعه ارومیه گفت: شعر و هنر یکی از ارزش های اصیل جوامع انسانی است و باید بر رشد و توسعه اصول دینی و انسانی از طریق زیبایی های هنری، به ویژه شعر و ادبیات تاکید کرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: شعر می‌تواند به «معرفت دینی و اخلاق مردم» و «حرکت انقلابی ملت» خدمت کند و این کار حتی با یک یا دو بیت شعر انقلابی، ‌ اخلاقی و معرفتی در یک غزل محقق می‌شود و تأثیر می‌گذارد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که هر حادثه ای با زبان هنر ماندگار تر می شود، افزود: شاعران حماسه عجیبی خلق کردند حماسه عظیم با شعر ثبت می شود و  جریان عید غدیر خم با شعر ماندگارتر شد.
وی ارتباط عمیق و خالص با خدای متعال را رمز موفقیت دانست و توضیح داد: وقتی فضانوردان در کره ماه قله‌ها را فتح می‌کردند یکی از قلل را به نام خواجه‌نصیرالدین توسی ثبت کرده و گفتند که اگر خواجه نبود ما هرگز موفق به فتح ماه نمی‌شدیم، در حالات خواجه نوشته‌اند که هر دو روز یک‌بار قرآن را ختم می‌کرد و یا در حالات بوعلی سینا نوشته شده که اکثر وقت خود را صرف خواندن قرآن می‌کرد.
وی در پایان توصیه کردند: کسانی که در جبهه‌ی حق و معنویت، سرمایه‌ی هنری خود را خرج می‌کنند، دائم مراقب خود باشند و در مسیر حق استقامت به خرج دهند.
رئيس حوزه هنري آذربايجان غربي هم در اين ديدار برنامه ها و فعالیت های صورت گرفته برای تقویت مبانی هنر انقلاب اسلامی را تشریح کرد.
در اين ديدار همچنين جمعي از شاعران استان اشعاري با مضامين مذهبي و انقلابي قرائت كردند .

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا