اخبار
کد خبر : 2112 ۱۳۹۵/۰۲/۰۱   

اخبار کوتاه شهرستان ها

برگزاری همایش مبارزه با قاچاق مشروبات الکلی در مهاباد

همایش مبارزه با مصرف و قاچاق مشروبات الکلی 21 اردیبهشت در مهاباد برگزار می شود.

 به گزارش نای قلم، در اولین جلسه هماهنگی برگزاری همایش مبارزه با مصرف و قاچاق مشروبات الکلی تصمیم برگزاری همایش مبارزه با مصرف و قاچاق مشروبات الکلی 21 اردیبهشت در شهرستان مهاباد گرفته شد.

جلسه هماهنگی برگزاری همایش مبارزه با مصرف و قاچاق مشروبات الکلی با نگاه فقهی با حضور نمایندگان دفتر امور اجتماعی استانداری و موسسه دارالحافظین قرآن کریم استان آذربایجان غربی و دیگر نهادهای استانی و شهرستانی مشارکت کننده در این همایش در سالن اجتماعات فرمانداری مهاباد برگزار شد.

قائم مقام موسسه دارالحافظین قرآن کریم آذربایجان غربی در این جلسه گفت: این همایش توسط موسسه دارالحافظین قرآن کریم استان و حمایت و مشارکت دفتر امور اجتماعی استانداری با هدف بیان احکام فقهی برگزار خواهد شد. 
ادریس آقالو با اشاره به این نکته که قرآن کریم محور وحدت بین مسلمانان می باشد گفت: این همایش با محوریت آیات قرآنی کریم مبنی بر حرمت مصرف مشروبات الکلی و با حضور علمای اهل تشیع و تسنن سراسر استان به عنوان گروه های مرجع مردمی برگزار خواهد شد . 
وی افزود: برگزاری نمایشگاه در سراسر استان ، تولید نرم افزار اندروید شامل احکام اسلامی ، مضررات پزشکی، قوانین قضایی و اثرات سوء اجتماعی مصرف و قاچاق مشروبات الکلی و همچنین برگزاری نشست های کارشناسی در صدا و سیمای استان و مرکز مهاباد و کارگاه های آموزشی از دیگر برنامه های این همایش خواهد بود.

گام نهایی در اجرای پزشک خانواده در حاشیه شهر بوکان 

سرپرست مرکز بهداشت بوکان از برداشته شدن گام نهایی اجرای پزشک خانواده حاشیه شهر بوکان خبر داد.

شادی قادری گفت: از روز اول اردیبهشت ماه 1395 با آغاز بکار 57 نفر از نیروهای جذب شده از طریق شرکت خدماتی، طرح پزشک خانواده برای برخورداری جمعیت 58 هزار نفری حاشیه شهر بوکان  وارد فاز جدید شد.

سرپرست مرکز بهداشت بوکان ادامه داد: این نیروها شامل پزشک عمومی، کارشناس و کاردان سلامت مرد و زن، کارشناس روان شناسی، ماما و کارشناس IT سلامت هستند که برای خدمت در 8 مرکز جامعه سلامت و 8 پایگاه سلامت از طریق آزمون بکار گیری شده اند.

وی در مورد شرح وظایف این مراکز و پایگاهها اظهار داشت: مراقبت از گروههای سنی مختلف خصوصاً نوزادان و کودکان، زنان باردار، انجام واکسیناسیون و ... جزو خدماتی است که در این واحدها به انجام می رسد.

دکتر قادری به راه اندازی پایگاه سلامت در مسکن مهر خبر داد و گفت: ساختمان برای این پایگاه اجاره شده و نیروهای آن جذب شده و بزودی با تأمین تجهیزان آن، پایگاه مسکن مهر رسماً کار خود را آغاز خواهد کرد. 

 یادآوری می نماید: طرح پزشک خانواده حاشیه شهر بوکان جمعیت مناطق اسلام آباد، امیرآباد و کلتپه را تحت پوشش قرار می دهد.

آماده برگزاري مرحله دوم انتخابات مجلس در سلماس هستيم

فرماندار شهرستان سلماس گفت: با پيش بيني 134 شعبه ثابت و سيار اخذ راي در شهرستان سلماس، آماده برگزاري مرحله دوم دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه سلماس هستيم.

حاجي عليلو در جمع ناظران هيات اجرايي و نمايندگان فرماندار در شعب اخذ راي در شهرستان سلماس افزود: سه هزار نفر عوامل اجرايي در حوزه هاي امنيت و انتظامي، ثبت نام و اخذ راي در شعب وظيفه برگزاري انتخابات را بر عهده دارند و كارهاي پشتيباني و تداركات لازم در اين خصوص انجام شده است.

وي با اعلام اينكه از تعداد شعب اخذ راي 80 شعبه روستايي و 54 شعبه شهري در نظرگرفته شده است، افزود: افرادي مي توانند در مرحله دوم دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در سلماس شركت كنند كه در مرحله اول در سلماس راي خود را به صندوق انداخته باشند و يا موفق به رأي دادن نشده باشند.

رئيس ستاد انتخابات شهرستان سلماس گفت: نامزدهاي راه يافته به مرحله دوم انتخابات مي توانند از ساعت هشت صبح روز پنجشنبه دوم ارديبهشت تا ساعت هشت صبح روز نهم ارديبهشت تبليغات خود را انجام دهند.

حاجي عليلو همچنين تاييد نتايج انتخابات در 207 حوزه انتخابيه سراسر كشور توسط شوراي نگهبان را از دلايل مهم حضور گسترده مردم در مرحله دوم انتخابات برشمرد و گفت: در مرحله نخست انتخابات تنش سياسي در سطح ملي، استان و شهرستان نداشتيم.

وي اظهار كرد: با وجود اينكه حجم كار در انتخابات هفتم اسفندماه سنگين بود، اما گروه هاي سياسي فعالانه وارد شدند، نامزد مورد حمايت معرفي كردند و رقابت سنگيني را پشت سر گذاشتند و با پذيرفتن نتايج انتخابات از سوي همگان، مرحله نخست الگوي بسيار خوبي براي مرحله دوم شد.

فرماندار سلماس با تاكيد بر اينكه قطبي و سياسي كردن انتخابات به هيچ عنوان مورد تاييد نيست، افزود: در حال حاضر با وجود اينكه دو داوطلب در شهرستان سلماس به مرحله دوم راه پيدا كرده اند، ما شاهد كمترين حاشيه و تخلفات در اين مدت بوديم.

رئيس ستاد انتخابات سلماس گفت: همان طور كه در مرحله نخست انتخابات مشاركت حداكثري و حضور گسترده اهميت ويژه اي براي كشور، استان و شهرستان و براي منتخبين مردم داشت، مرحله دوم نيز حضور مردم بسيار حايز اهميت است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا