اخبار
کد خبر : 2103 ۱۳۹۵/۰۲/۰۱   

اقتضائات انتخاباتي شهرستان‌ها

در شرايطي كه كمتر از ده روز ديگر شاهد برگزاري دور دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي هستيم، به نظر مي‌رسد اصلاح‌طلبان همچون دور اول منسجم وارد فضاي انتخاباتي شده‌اند. پيروزي‌ای كه ليست اميد تهران در دور اول اين انتخابات براي اصلاح‌طلبان به ارمغان آورد اميدواري بيشتري براي پيروزي ليست اميد در حوزه‌هاي باقيمانده با خود به همراه دارد و اين موضوع را به‌خوبي يادآوري مي‌كند كه انسجام مي‌تواند منتهي به موفقيت اين جريان و پيروزي در دور دوم انتخابات شود.

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبان در حوزه‌هاي باقي‌مانده نشان مي‌دهد به خوبي درصدد هستند با تكرار آنچه كه در تهران رقم خورد شور و شوق لازم را براي توجيه مردم براي مشاركت هرچه بيشتر فراهم كنند. وقتي تمامي افراد يك ليست سي نفره موفق به كسب آراي ملت مي‌شوند و اين موضوع نشان مي‌دهد لازم است در آينده بر اشتراكات خود در حمايت از دولت و شعار‌ها و برنامه‌ و همچنين تشكيل يك مجلس اعتدالي يكپارچه عمل مي‌كنند اين تصميم منجر به اين خواهد شد كه در ديگر شهر‌ها نيز هم كانديدا‌ها و هم مردم تحت تاثير اين حركت قرار گيرند و در شرايط خطير فعلي بتوانند موفقيت حاصل شده در دور اول را كامل كنند.

نكته ديگر اين كه در شهرستان‌ها و حوزه‌هاي باقي مانده، كانديدا‌هاي معرفي شده ليست اميد در تلاش هستند تا در كنار تشكيل مجلس اعتدالي به واسطه شرايط حوزه‌هاي خود دولت را تشويق كنند تا به حوزه‌هاي انتخابيه آنها توجه بيشتري شود و از اين مسير در راستاي توسعه و آباداني هرچه بيشتر منطقه‌اي كه از آن در مجلس حضور پيدا كرده‌اند بكوشند. بدون شك تشويق مردم براي مشاركت بيشتر در انتخابات و همراه كردن آنها با اين نگاه كه براي رسيدن به پيشرفت در شهر و حوزه انتخابيه‌شان نياز است تا نمايندگاني كه به مجلس راه مي‌يابند همراه دولت باشند، مي‌تواند تضمينگر پيروزي حد‌اكثري ليست اميد براي كرسي‌هاي باقي‌مانده مجلس دهم باشد.

در حال حاضر ديده مي‌شود كه به خوبي فضاي انتخاباتي در بسياري از شهرستان‌ها وجود دارد و شورو شوق كانديدا‌ها و حاميان آنها خبر از رقابتي ديدني دارد و نوبت مردم است كه هرچه بيشتر به اين حركت بپيوندند و راه را براي تحقق شعار‌هاي داده شده هموار كنند. البته نكته مهمي كه در اين ميان مطرح است اين است كه اقتضائاتي در انتخابات شهرستان‌ها وجود دارد و بايد به آنها توجه شود. برخي از مردم شهرستان‌ها به دليل ممهور شدن شناسنامه‌هاي خود به مهر انتخابات يا برخي ديگر به دليل پايگاه راي سنتي كه دارند در انتخابات شركت مي‌كنند، از سوي ديگر فصل بهار است و تعطيلات برخي کارگران يا مشاغل فصلي را هم در اين موقع از سال وجود دارد و برخي عوامل تجميع و گردآوري مردم سخت‌تر است. مواردي اين‌چنيني كه منجر مي‌شود صورت راي آوري در شهرستان‌ها با شهر‌هاي بزرگ متفاوت باشد و عمل انتخاباتي در آنها اقتضائات خود را طلب كند بايد بسيار مورد توجه قرار گيرد. اما با اين همه استفاده از موقعيت اميدوار‌كننده فعلي و تلاش هرچه بيشتر فعالان و بزرگان حوزه‌هاي باقيمانده در همراه ساختن مردم تنها راهي خواهد بود كه بايد در پيش گرفته شود.

جلال جلالي‌زاده

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا