اخبار
کد خبر : 2101 ۱۳۹۵/۰۱/۳۱   

اخبار انتظامی آذربایجان غربی

عامل ایجاد مزاحمت در شبکه های اجتماعی دستگیر شد

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی از دستگیری عامل ایجاد مزاحمت در فضای مجازی در این استان خبر داد.

سرهنگ كوره بلاغی در گفت و گویی اظهار کرد: در پی شكایت یكی از شهروندان مبنی بر اینكه فرد یا افراد ناشناسی در یكی از شبكه های اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر و درج مطالب توهین آمیز علیه او و خدشه دار نمودن وجهه اجتماعی اش كرده اند موضوع به صورت ویژه در دستور كار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی های تخصصی در فضای مجازی توسط تیم كارشناسی متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ کوره بلاغی با بیان اینكه متهم در بازجویی های پلیسی به بزه انتسابی معترف و انگیزه خود از این عمل مجرمانه را انتقام وخصومت شخصی از فرد شاكی عنوان كرد، گفت: نامبرده جهت سیر مراحل قانونی پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

وی ادامه داد: شبكه های اجتماعی تلفن همراه ابزاری مفید و خطرناکی است كه حضور ناآگاهانه و بدون رعایت اصول ایمنی كاربران در این فضا، آسیب های فراوانی به دنبال خواهد داشت.

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی به شهروندان توصیه کرد: از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری کرده و در صورتی‌كه شخصی برای آن‌ها مزاحمت ایجاد می کند از ادامه ارتباط و پاسخ‌گویی اجتناب ورزیده و مكالمه را ادامه ندهند و همچنین به افرادی  كه در  فضای مجازی  و شبكه های اجتماعی اقدام به مزاحمت علیه شهروندان می نمایند، هشدار داده می شود  طبق قانون جرایم رایانه ای با آن‌ها برخورد خواهد شد.

دستگیری زن سارق 35 دستگاه خودرو در ارومیه

فرمانده انتظامی شهرستان ارومیه گفت: یک نفر زن سارق 35 دستگاه خودرو در ارومیه توسط عوامل انتظامی دستگیر شد.

سرهنگ حسین صمدپور افزود: در پی چندین فقره سرقت خودرو و محتویات داخل خودرو، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس شهرستان ارومیه قرار گرفت.
وی اضافه کرد: ماموران با انجام کارهای تحقیقاتی و اطلاعاتی موفق شدند سارق زن را شناسایی کنند و در استعلامات صورت گرفته مشخص شد که متهمه از سارقان حرفه ای و سابقه دار است.
وی اظهار کرد: ماموران پس از شناسایی مخفیگاه متهمه، به صورت نامحسوس وی را تحت نظر گرفته و شب گذشته موفق شدند وی را دستگیر کنند.
سرهنگ صمدپور گفت: متهمه در بازجویی های پلیسی خود به 35 فقره سرقت خودروی پراید و 17 فقره سرقت محتویات داخل خودرو اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان ارومیه افزود: متهمه پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

محموله 24 تنی برنج قاچاق در بوکان به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی بوکان از توقیف یک کامیون حامل 24 تن برنج قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ بهزاد بندریان در گفت و گویی افزود: این کامیون باری از نوع اسکانیا در محور بوکان به میاندوآب در حال تردد بود که ماموران در حین گشت زنی به ظن حمل کالای قاچاق به آن مشکوک شده و کامیون را متوقف کردند.

وی اضافه کرد: در بازرسی از این کامیون 24 تن برنج قاچاق خارجی کشف شد که قاچاقچیان به صورت غیرقانونی در مرز بارگیری کرده و قصد انتقال آن به سایر استان های عمقی کشور را داشتند.

سرهنگ بندریان ارزش این میزان برنج قاچاق را بیش از یک میلیارد و 700 میلیون ریال اعلام کرد.

وی گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا