اخبار
کد خبر : 2100 ۱۳۹۵/۰۱/۳۱   

صيانت از محيط زيست رويكرد محوري دولت است

مدیركل روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی گفت: صيانت و حفاظت از محيط زيست، سياست و رويكرد محوري دولت يازدهم با توجه به تنوع و گستردگي اين حوزه است.

به گزارش نای قلم، حسام شیرازه محبت امروز در نشستی که با حضور مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی و خبرنگاران برگزار شد، اظهار کرد: دولت به دنبال مدیریت بر مسئله محیط زیست است و پایداری محیط زیست نیز یکی از برنامه‌های دولت است.

وی تاکید کرد: برای حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست مشارکت مردم و اصلاح شیوه بهره برداری ضروری است، از این رو همه اقشار جامعه باید نسبت به این موضوع آگاه و خود را در این زمینه مسئول بدانند.

وی همچنین با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مهم و حیاتی در ترویج و اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست دارند، تصریح کرد: رسانه ها با تولید محتوا می توانند برخی رفتارهای نادرست مردم در بحث محیط زیست را تغییر دهند، همچنین به عنوان یکی از ابزار مهم آموزش، انتقال فرهنگ و ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست نقش مهمی در اشاعه این موضوع دارند.

شیرازه محبت در ادامه بر لزوم فرهنگ‌سازی برای حفاظت از منابع طبیعی خدادادی و محیط زیست تأکید کرد و گفت: این موضوع یک بحث فرهنگی است و باید با فرهنگ‌سازی مردم را به سمت حفاظت از محل زندگی خود و منابع خدادادی تشویق کنیم.

مدیركل روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی در عین حال تصریح کرد: رسانه‌ها در همه حال یاری‌رسان محیط زیست بوده‌اند و با دغدغه و احساس مسئولیت در این زمینه قلم زده‌اند.

مدیركل روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تلاش همه جانه دولت برای احیای دریاچه ارومیه، افزود: دولت یازدهم اقدامات خوبی برای احیای دریاچه ارومیه انجام داده است، به طوری که با شروع به کار دولت یازدهم احیای این دریاچه به‌عنوان یکی از نخستین طرح‌های تصویبی مطرح شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا