اخبار
کد خبر : 2090 ۱۳۹۵/۰۱/۳۰   

اخبار کوتاه شهرستان ها

افزایش مبادلات تجاری و سرمایه گذاری محور اصلی تفاهم نامه سردشت -مهاباد

فرماندار سردشت در جمع اصحاب رسانه به تشریح مفاد تفاهم همکاری بین فرمانداریهای سردشت و مهاباد پرداخت.

حسنی با بیان اینکه هدف از انعقاد این تفاهم نامه رشد و توسعه مبادلات اقتصادی و سرمایه گذاری صنعتی، گردشگری، تجاری بوده خاطرنشان کرد: عقد تفاهم نامه همانگونه که از عنوان آن مستفاد می شود به معنی رسیدن به یک فهم مشترک در خصوص ضرورت همکاری با توجه به پتاسیلهای بالقوه شهرستانهای سردشت و مهاباد جهت سرمایه گذاری و بهره گیری از ظرفیت های اقتصادی طرفین در راستای رشد و توسعه هر دو شهرستان می باشد که در ۹ بند منعقد گردید.

وی افزود: براساس یکی از بندهای این تفاهم نامه مقرر گردید دو کمیته مشترک بصورت مجزا در بخش های سرمایه گذاری و توسعه مبادلات تجاری نسبت به بررسی قابلیت ها و پتاسیل های موجود و تدوین فرصت های سرمایه گذاری هر دو شهرستان اقدام نمایند.

حسنی ادامه داد :همچنین تصمیم بر آن شد در صورت رغبت و علاقه مندی سرمایه گذاران بخش خصوصی بسترهای لازم برای ایجاد بازارهای مشترک در شهرستانهای سردشت و مهاباد فراهم گردد که این مورد قطعاُ زمینه ساز بازاریابی بیشتر برای عرضه کالاها و اقلام تجاری سرمایه گذاران خواهد بود.

فرماندار سردشت پیگیری اصلاح، تعریض و استاندارد سازی محور مواصلاتی سردشت – مهاباد، توسط مسئولین هر دو شهرستان از مبادی ذیربط استانی و کشوری را یکی دیگر از بندهای تفاهم نامه مذکور عنوان نمود و گفت: قطعا اصلاح و تعریض این محور می تواند در توسعه همه جانبه شهرستان سردشت و مراودات فی مابین بسیار موثر واقع گردد و در صورت عملیاتی شدن آن، سردشت از بن بستی که به سبب نامطلوب بودن محورهای مواصلاتی با آن مواجه است خارج شود.

 وی افزود: از دیگر بندهای این تفاهم نامه، قایل شدن اولویت صادراتی برای کالاها و محصولات تولیدی شهرستان مهاباد در شرایط برابر با سایر شهرستانهای استان بمنظور افزایش تعاملات تجاری بین دو شهرستان می باشد. حسنی ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه امضا شده مقرر شد که فرمانداری سردشت جهت ورود کالاهایی که مستقیماَ توسط فعالان اقتصادی مهاباد از سایر کشورها خریداری می شوند مشروط به اینکه از طریق پیله وران سردشتی صورت گیرد همکاری نماید همچنین توافق شد فرمانداران هر دو شهرستان نسبت به معرفی سرمایه گذاران به همدیگر اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه احداث کارخانه های صنایع پایین دست پتروشیمی در شهرستان سردشت یکی دیگر از پیشنهادات در حوزه سرمایه گذاری بود تصریح کرد: این موضوع در صورت عملیاتی شدن تاثیر بسزایی در اشتغال و توسعه پایدار منطقه دارد.

حسنی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص نشر یکسری اکاذیب در رابطه با غیر قانونی بودن و یک سویه بودن مفاد تفاهم نامه به نفع شهرستان مهاباد گفت: توافقات بعمل آمده علاوه بر اینکه هیچ تعهد و تضمینی فراتر از روال موجود قبلی در مبادلات تجاری و مرزی ندارد در چارچوب تفاهم نامه تنظیم و امضا گردیده است که برخلاف قرارداد و دیگر معاهدات حقوقی، هیچ گونه الزام قانونی و حقوقی برای اجرای آن وجود ندارد اما متاسفانه برخی افراد که اشنایی با مبانی حقوقی و قانونی ندارند اگاهانه یا ناآگاهانه با وارونه جلوه دادن این خدمت سعی در تشویش اذهان عمومی دارند که این اقدام کاملا مغایر با اصول اخلاقی وارزش های انقلابی بوده و در راستای منافع دشمنان قسم خورده نظام اسلامی ارزیابی می گردد.

 1107 موردبازرسی از واحدهای صنفی وغیرصنفی پیرانشهر

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت پیرانشهر گفت: 1107مورد نظارت و بازرسی در طرح نوروزی امسال توسط بازرسان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف پیرانشهر انجام گرفت.

نامجو اظهار داشت: طرح نظارتی ویژه نوروز از واحدهای صنفی و غیرصنفی در پیرانشهر از 15 اسفند تا 25 فروردین در پیرانشهر انجام شده و تاکنون 1107مورد نظارت و بازرسی توسط بازرسان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف انجام گرفت.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت پیرانشهر تصریح کرد: بازرسان صنعت، معدن و تجارت این شهرستان تعداد 109 بازرسی بر واحدهای غیر صنفی شامل پایانه‌ها، مراکز اقامتی، پذیرایی و پارکینگ‌ها انجام داده که در نتیجه آن تعداد هفت پرونده برای متخلفان تشکیل و به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

نامجو بیان کرد: در بخش صنفی نیز بازرسان اصناف شهرستان پیرانشهر 875مورد بازرسی انجام داده و 112 مورد پرونده به ارزش ریالی 26842750 ریال وتعدادبازرسی آردونان 123 مورد که پرونده متشکله براین واحدهای صنفی 8541450ریال بوده است.

وی تصریح کرد تعداد کل پرونده متشکله در این بازه زمانی 136 مورد به ارزش 54054200 ریال بوده که جهت صدور رای نهایی به تعزیرات حکومتی شهرستان ارسال شده است. رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت پیرانشهر گفت: در طول طرح نظارتی در این شهرستان، هشت نفر بازرس به صورت تیم دو نفره مشغول بازرسی بوده و ستاد خبری 124 به صورت زنده پاسخگوی همشهریان است.

تجمع مارها در پارك خبرنگار مهاباد آتش نشانان را به محل كشاند

رئيس سازمان آتش نشاني مهاباد گفت: در پي تماس هاي تلفني برخي از شهروندان مبني بر تجمع مارها در حاشيه رودخانه و پارك خبرنگار اين شهر، ماموران آتش نشاني به محل اعزام شدند. جلال فدايي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: ماموران آتش نشاني با استفاده از دستگاه مارگير، مارهايي را كه در قسمتي از پارك تجمع كرده بودند، به حاشيه رودخانه برگرداندند.

وي اضافه كرد: ماموران اين اداره در اين عمليات بيش از 80 حلقه مار را جمع آوري كرده و به حاشيه رودخانه انتقال دادند و تعدادي از مارها نيز خود از محل متواري شدند. وي اظهار كرد: با توجه با افزايش حجم آب رودخانه احتمال دارد كه اين مارها دوباره به قسمت هاي ديگري از پارك بازگردند و يا به خيابان هاي منتهي به پارك سرازير شوند.

رئيس سازمان آتش نشاني مهاباد از شهروندان خواست هنگام مشاهده مارها از دست زدن به آنها و اقدام خودسرانه در اين زمينه خودداري كنند و موضوع را به آتش نشاني اطلاع دهند.

 رئيس اداره حفاظت محيط زيست مهاباد نيز گفت: اين مارها از سالهاي قبل نيز در حاشيه رودخانه وجود داشتند اما به علت افزايش دبي آب رودخانه و وارد شدن آب به داخل سوراخ هاي آنها، به قسمت هاي بالايي ديوار ساحلي پارك آمدند.

كامران حسيني افزود: طبق بررسي هاي كارشناسان اين اداره و بر اساس ويژگي هاي ظاهر و نوع رنگ، اين مارها شباهت هاي زيادي به مارهاي آبي دارند و مارهاي غيرسمي و بي خطري هستند. وي اضافه كرد: با توجه به پايين بودن دماي هوا، اين مارها هنوز به طور كامل از خواب زمستاني بيدار نشده و به همين خاطر دور همديگر حلقه زده و در حال ليزخوردن هستند.

وي اظهار كرد: براي بررسي و شناسايي دقيق مارها كارشناساني از اداره كل حفاظت محيط زيست استان درخواست شده است.

تصاوير و فيلم هايي از تجمع مارها در پارك خبرنگار مهاباد در رسانه هاي مجازي اين شهر پخش شده و كاربران فضاي مجازي از اين حركت مارها به عنوان حمام آفتابي مارها ياد كرده اند. برخي شهروندان و خانواده ها نيز براي تماشاي تجمع مارها در طول شبانه به حاشيه رودخانه و پارك خبرنگار مهاباد مراجعه مي كنند.

به علت سرريز شدن درياچه سد مهاباد، آب ورودي آن رهاسازي مي شود كه اين آب از طريق رودخانه مهاباد كه از وسط اين شهر عبور مي كند، پس از طي مسافتي به درياچه اروميه مي ريزد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا