اخبار
کد خبر : 2082 ۱۳۹۵/۰۱/۲۹   

اخبار کوتاه شهرستان ها

سرمايه گذاري بخش خصوصي در صنعت خوي دو برابر افزايش يافت

فرماندار شهرستان خوي گفت: در دو سال گذشته با مشاركت بخش خصوصي سرمايه گذاري در صنعت اين شهرستان دو برابر افزايش يافت.

حسين سيواني در بازديد از روند اجرايي طرح هاي صنعتي شهرستان خوي بيان كرد: افزايش سرمايه گذاري بخش خصوصي در بخش صنعت شهرستان جهت رسيدن به اهداف اقتصاد مقاومتي بسيار موثر است.

وي اظهار كرد: طي دو سال گذشته 115 پروانه تاسيس واحدهاي صنعتي در اين شهرستان صادر شده است كه از اين تعداد تاكنون 35 واحد توليدي به بهره برداري رسيده است.

فرماندار خوي با بيان اينكه براي بهره برداري از اين واحدها بيش از 750 ميليارد ريال سرمايه گذاري شده است، گفت: در اين مدت طرح توسعه هشت واحد بزرگ صنعتي نيز در اين شهرستان اجرايي شده است.

سيواني اظهار كرد: با بهره برداري از اين واحدها براي 600 نفر به صورت مستقيم شغل ايجاد شده است.

فرماندار خوي همچنين گفت: با صدور 115 پروانه تاسيس واحدهاي صنعتي در خوي عملا زمينه براي سرمايه گذاري 4000 ميليارد ريال در بخش صنعت شهرستان خوي فراهم شده است.

مدير اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خوي هم در اين بازديد گفت: عمده مجوزهاي صادره براي واحدهاي توليد در خوي در بخش صنايع تبديلي بوده است.

يحيي كاظمي افزود: در اين مدت صدور جوازهاي تاسيس در بخش صنعت شهرستان خوي 20 درصد و اشتغال در اين بخش هم 18 درصد رشد داشته است.

65 درصد پيشرفت در عمليات اجرايي پاياب سد قيقاج پلدشت

فرماندار شهرستان پلدشت گفت: عمليات كانال كشي و توزيع آب كشاورزي در پاياب سد قيقاج اين شهرستان 65 درصد پيشرفت دارد.

اكبر عبدالله نژاد در بازديد از روند عمليات اجرايي پاياب سد قيقاج شهرستان پلدشت اظهار كرد: عمليات اجرايي پاياب سد قيقاج پلدشت كه از سال 89 شروع شده، تاكنون با صرف هزينه اي بالغ بر 340 ميليارد ريال از 65 درصد پيشرفت فيزيكي برخوردار بوده و عمليات اجرايي آن تا پايان سال جاري به اتمام مي رسد.

وي با بيان اينكه طرح پاياب سد قيقاج پلدشت از طرح هاي ملي بوده كه در شهرستان پلدشت در حال اجراست، افزود: براي اجراي آن 370 ميليارد ريال اعتبار اختصاص يافته است.

فرماندار پلدشت گفت: اين طرح با هدف استفاده بهينه از آب و خاك موجود در منطقه و در راستاي بهبود وضعيت كشاورزي اجرا مي شود.

وي بيان كرد: با بهره برداري از اين طرح آبياري، دو هزار و 300 هكتار از اراضي كشاورزي شهرستان پلدشت از سنتي به صنعتي تبديل خواهد شد.

عبدالله نژاد اضافه كرد: براي جلوگيري از هدر رفت آب 20 كيلومتر كانال اصلي و 20 كيلومتر كانال فرعي در پاياب اين سد در حال اجرا است كه با بهره برداري از اين طرح، 50 درصد در مصرف آب كشاورزي در اراضي اين منطقه صرفه جویی می شود.

مجهز شدن بیمارستان شهدای تکاب به دستگاه اکسیژن ساز

بیمارستان شهدای تکاب به دستگاه اکسیزن ساز مجهز شد تا گامی دیگر در ارائه خدمات بهینه به بیماران برداشته شود.

بایرام زاده مدیر شبکه بهداشت و درمان تکاب در گفت وگویی در مورد این دستگاه گفت: دستگاه اکسیزن ساز جهت ارائه خدمان بهتر و مناسب به مراجعین در بیمارستان شهداء نصب گردید و با این کار از صرف هزینه های اضافی دیگر جلوگیری و نیز خدمات به روز و مناسبی را به بیماران ارائه  خواهد شد.

وی افزود: قبلا اکسیزن مصرفی برای بیماران و بخشها با صرف هزینه ی زیاد و مشکلات فراوان با کپسول از سایر شهرستانها تامین میگردید که با بهره برداری از این دستگاه  هم در زمان و هم در هزینه صرفه جویی زیادی خواهد داشت.

 وی خاطر نشان کرد که این دستگاه با  اعتبار بالغ بر یک میلیارد و ششصد و ده میلیون ریال خریداری شده و اکسیزن تولید شده از طریق این دستگاه به تمامی بخشهای بیمارستان انتقال می یابد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا