Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 2081 ۱۳۹۵/۰۱/۲۹   

امام جمعه ارومیه: لازمه گسترش روابط ایران و آذربایجان اراده سیاسی است

سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز، در پایان دوره مأموریتش در ایران امروز در دیدارهای جداگانه ای با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و استاندار دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش نای قلم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی در این دیدار لازمه گسترش روابط دو کشور ایران و آذربایجان را جدیت و اراده سیاسی دو طرف عنوان کرد.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی اظهار کرد: برخی از دشمنان اسلام از روابط مستحکم میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان خشنود نیستند و دائماً در این مسیر اخلال می‌کنند اما با جدیت و با اراده سیاسی می‌توان بر این کارشکنی‌ها فائق آمد.

امام‌جمعه ارومیه با اشاره به اشتراکات مذهبی مردم ایران و آذربایجان تأکید کرد: اعتقادات اسلامی و شیعی مردم آذربایجان سرمایه‌ی گران‌بهایی است و هر چه دولت نسبت به عقاید دینی مردم احترام و اقبال بیشتری نشان دهد، پشتیبانی مردم از دولت و مقاومت آنها در مقابل دشمنی برخی ابرقدرت‌ها، بیشتر خواهد شد.

 قریشی با اشاره به روابط سیاسی خوب و مشترکات فراوان ایران و آذربایجان به‌خصوص اشتراکات دینی و مذهبی دو ملت خاطرنشان کرد: ترویج معارف اسلامی و احترام به مظاهر و شعائر دینی موجب اقبال عمومی و پشتیبانی مردم در مقابل تهدیدها می شود.

امام‌جمعه ارومیه با اشاره به اشتراکات مذهبی مردم ایران و آذربایجان تأکید کرد: اعتقادات اسلامی و شیعی مردم آذربایجان سرمایه‌ی گران‌بهایی است و هر چه دولت نسبت به عقاید دینی مردم احترام و اقبال بیشتری نشان دهد، پشتیبانی مردم از دولت و مقاومت آنها در مقابل دشمنی برخی ابرقدرت‌ها، بیشتر می شود.

وی افزود: ترویج معارف اسلام و تشیّع موجب جلب نصرت خداوند و عنایت ائمه‌ی اطهار علیهم‌السلام در مقابل مشکلات و تهدیدها خواهد شد.

قريشي همچنين به درگيري جمهوري آذربايجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ و اراضي اشغالي جمهوري آذربايجان اشاره‌ کرد و گفت: متأسفانه نهادهاي بین‌المللی تاكنون در حل ریشه‌ای اين درگيري كاري نکرده‌اند و از دولتمردان مسلمان درخواست می‌شود برای حل این بحران وارد عمل شوند و اجازه تصرف ممالک اسلامی را به بیگانگان ندهند.

دین و تاریخ مشترک؛ عوامل پیوند عمیق میان ایران و آذربایجان

در این دیدار سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز نیز با اشاره به روابط نزدیک ایران و آذربایجان، گفت: فرهنگ، دین و تاریخ مشترک، پیوند عمیقی میان ایران و آذربایجان ایجاد کرده است.

علی علیزاده در این دیدار ضمن تقدیر از حمایت‌ها و سخنان امام‌جمعه ارومیه در خطبه‌های نماز جمعه در مسئله درگيري جمهوري آذربايجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ، گفت: امیدواریم در سایه تلاش و همدلی مسئولان دو طرف، سطح روابط و حجم همکاری‌ها بین آذربایجان غربی و جمهوری آذربایجان افزایش یابد.

در این دیدار آقای علی علیزاده از نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی برای سفر و حضور در جمهوری آذربایجان دعوت کرد.

استاندار آذربایجان غربی نیز در دیدار جداگانه ای که با سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز در محل استانداری داشت، از تلاش‌ها و فعالیت‌های دیپلماتیک علی علیزاده در خصوص تحقق و ارتقای سطح روابط دوجانبه‌ بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان قدردانی کرد.

سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز نیز در این دیدار از تلاش‌ها و حمایت های استاندار آذربایجان غربی برای گسترش این روابط تشکر کرد.

علیرضا رادفر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی، مصطفوی مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری، رمضانی معاون دفتر سیاسی و انتخابات استانداری و منتظمی مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان نیز در این دیدار حضور داشتند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا