اخبار
کد خبر : 208 ۱۳۹۴/۰۴/۲۱   

اروميه و خوي مشمول دريافت وام 60 ميليون توماني مسكن هستند

به منظور خانه‌دار شدن اقشار متوسط جامعه و تشویق مردم به پس‌انداز کردن و خانه‌دار شدن از طریق رژیم پس‌انداز، صندوق پس انداز یکم تشكيل شده است.

به گزارش ناي قلم، صندوق پس انداز یکم در آذربايجان غربي نيز به گفته مدير امور شعب بانك مسكن آذربايجان غربي از پانزدهم خردادماه امسال عملياتي شده است.

به گفته حسینعلی دولتخواه در صندوق پس انداز یکم فقط کسانی می‌توانند ثبت نام و سپرده گذاری کنند که حایز دو شرط به صورت همزمان باشند؛ شرط اول ازدواج است به این معنی که فقط «خانوار» ها می‌توانند از تسهیلات خرید مسکن صندوق پس انداز یکم استفاده کنند و شرط دوم نیز عدم سابقه مالکیت زوج‌های متقاضی است به این معنی که تسهیلات صندوق یکم به خانوارهای فاقد سابقه مالکیت و دارای فرم جیم سبز تعلق می‌گیرد.

براساس مصوبه شورای پول و اعتبار، بانک مسکن از طریق صندوق پس انداز یکم، سه نوع تسهیلات خرید مسکن با سقف‌های 80 میلیون تومان، 60 میلیون تومان و 40 میلیون تومان به ترتیب به واجدان شرایط ساکن تهران، شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و سایر شهرهای پرداخت می‌کند.

 دولتخواه اظهار مي‌دارد: در آذربايجان غربي، شهرهاي اروميه و خوي مشمول دريافت وام 60 ميليون توماني هستند.

صندوق پس انداز یکم در اروميه و خوي با 10 ميليون تومان و در شهرهاي زير 200 هزار نفر با مبلغ شش ميليون و 700 هزار تومان سپرده‌گذاري افتتاح مي‌شود.

طبق مصوبه شورای پول و اعتبار و موافقت بانک مرکزی، قرار شده منابع حاصل از بازپرداخت وام‌های مسکن مهر که صاحبان این واحدها به صورت ماهانه به شکل اقساط به بانک مسکن پرداخت می‌کنند، مستقیم وارد صندوق پس انداز یکم شود تا از این طریق، بانک مسکن امکان تامین مالی برای پرداخت وام‌های خرید را پیدا کند.

در حقیقت نیمی از منابع لازم برای پرداخت وام‌های 40 تا 80 میلیون تومانی را سپرده گذاران تامین می‌کنند و نیمی دیگر از محل بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر، تامین خواهد شد.

 

این صندوق امکان سپرده گذاری را برای خانه اولی‌ها به شکلی فراهم می‌کند که با حداقل نرخ سود تسهیلات که در حال حاضر ۱۴ درصد است و حداکثر دوره بازپرداخت آن ۱۲ سال است، زوجین بتوانند از تسهیلات آن استفاده کنند. افرادی می‌توانند از این نوع تسهیلات استفاده کند که تاکنون از تسهیلات بانک مسکن و سایر بانک‌ها جهت خرید، احداث، تعمیر و غیره در بخش مسکن استفاده نکرده باشند، همچنین از امکانات دولتی در بخش مسکن برخوردار نبوده و متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

از همه این‌ها که بگذریم، بدون شک چنین طرحی به بانک‌ها کمک می‌کند که در عرض یک سال نقدینگی قابل توجهی از محل سپرده‌گذاری متقاضیان به دست آورند و بعد‌ها هم سود نسبتا چشم‌گیری عایدشان شود. البته موضوع قابل توجه دیگر هم این بوده است که وام مسکن از انحصار بانک مسکن خارج شده و این مصوبه ابتدای هفته آینده به همه بانک‌ها ابلاغ می‌شود و از زمان ابلاغ آن، بانک‌ها می‌توانند این مصوبات را اجرا کنند.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا