اخبار
کد خبر : 2070 ۱۳۹۵/۰۱/۲۸   

بانک ها تنها مشکل واحدهای تولیدی آذربایجان غربی نیست

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های آذربایجان غربی گفت: بانک ها تنها مشکل واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال نیست.

به گزارش نای قلم، یحیی حبیبی در دومین جلسه شورای هماهنگی دستگاهای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان غربی، با اشاره به برداشت اشتباه و غالب در جامعه مبنی بر این که تنها مشکل واحدهای تولیدی، بانک ها است، اظهار کرد: این ناشی از نگاه بخشی نگرانه است، واحدهای تولیدی راکد یا نیمه فعال با سایر بخش ها نیز مشکلاتی دارند و تنها مشکل آنها بانک ها نیستند.

وی افزود: گرچه بانک های خصوصی همکاری کافی در راستای هدایت منابع برای رفع رکود حاکم بر صنایع را نه تنها در سطح استان بلکه در سطح کشور ندارند، اما خوشبختانه منابع به انداره کافی در بانک های دولتی استان برای این منظور موجود است به شرط این که با همدلی و مدیریتی بهینه، از این منابع استفاده کنیم.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان اضافه کرد: در همین راستا، 15 تا 20 واحد تولیدی شناسایی و به بانک های عامل معرفی شده است که در حال طی مراحل اداری برای استفاده از منابع مالی است.

وی گفت: در عین حال که مشکلات موجود بانک ها یکی از مسائل کلان کشور است، مشکل عدم وصول مطالبات معوق چه در سطح استان و چه در سطح ملی نیز امروزه تبدیل به معضل بزرگی شده است.

حبیبی ابراز امیدواری کرد با انتشار اوراق وتشکیل بازار بدهی ها،  مشکل بانک ها برطرف شده و از آنجا که اقتصاد ما بانک محور می باشد، با حل این بخش کلیدی اقتصاد، مشکل سایر بخش ها نیز به تبع آن برطرف شود.

در دومین جلسه شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان غربی، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان به عنوان دبیر این شورا انتخاب و همچنین مقرر شد کارشناسان دستگاه های عضو شورای مزبور با بررسی موضوعات و مشکلات اقتصادی استان، در جلسات آتی مسائل و راهکارهای بیشتری را مطرح کنند تا مورد بررسی و تصمیم گیری مدیران این شورا قرار گیرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا