اخبار
کد خبر : 2068 ۱۳۹۵/۰۱/۲۸   

386 روستای آذربایجان غربی در معرض انواع خطرات طبیعی

بنياد مسكن انقلاب اسلامی در تاريخ 21 فروردين سال 1358 به فرمان حضرت امام خميني(ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي‌ايران به منظور تأمين مسكن محرومان و متولي توسعه و عمران روستاها و ساخت واحدهاي مسكوني شهرها در چارچوب سياست‌ها و برنامه‌هاي دولت جمهوري اسلامي‌ايران تشكيل شده است.

به گزارش نای قلم، اجرای دو طرح هادی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به کلی چهره روستاها را دگرگون کرده و علاوه بر ساماندهی بافت، منجر به تمیزی و پاکیزگی محیط روستاها نیز شده است.

طرح بهسازی مسکن روستایی نیز از سال 1374 توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، با هدف بهبود کیفیت مسکن و بافت روستایی و ارتقای سطح ایمنی، بهداشتی، رفاه و آسایش مسکن روستایی آغاز شد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی امروز در جمع خبرنگاران تشریح کرد: اماکن روستایی در 37 روستای استان بهسازی و نوسازی شده است.

به گفته ایوب عزیزی طبق برنامه ریزی های انجام گرفته شده تا پایان سال 1405 تمام روستاهای استان مقاوم سازی و بهسازی می شوند.

وی جابه‌جایی و ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطرات طبیعی را از جمله فعالیت‌های اداره بنیاد مسکن آذربایجان غربی عنوان کرد و گفت: تاکنون از 487 روستای در معرض خطر سوانح طبیعی 101 روستا در آذربایجان غربی ایمن‌سازی شده است.

عزیزی تصریح کرد: برای ایمن سازی 386 روستای باقیمانده اعتباری در حدود 90 میلیارد تومان مورد نیاز است.

وی اظهار کرد: روستاهای در معرض خطر با عملیات احداث کانال، اجرای دیوار ساحلی، لایروبی رودخانه ها ایمن سازی می شوند.

عزیزی افزود: ایمن‌سازی و ارتقای ایمنی اماکن روستایی از اهمیت به سزایی برخوردار است و در این راستا ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطر سوانح طبیعی در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

اجرای طرح هادی در 434 روستای بالای 20 خانوار استان

طرح هادی روستایی نیز از جمله پروژه هایی محسوب می شود که در راستای فراهم سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا می شود.

طرح هادي روستايي طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکرد های مختلف از قبیل مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی و تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی های عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرح های ساماندهی فضا و سکونتگاه های روستایی یا طرح های جامع ناحیه ای تعیین می کند.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی تا سال گذشته از 2 هزار و 165 روستای بالای 20 خانوار استان 843 روستا فاقد طرح هادی بوده است.

ایوب عزیزی تصریح کرد: تهیه طرح هادی در روستاهای فاقد طرح هادی در سال جاری در دستور کار قرار گرفته و اعتباری بالغ بر 9 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، استانی و دهیاری تخصیص یافته است.

وی گفت: طرح هادی تاکنون در 434 روستای بالای 20 خانوار استان اجرا شده و عملیات اجرایی این طرح در 46 روستای دیگر نیز در دست اجرا است که طبق برنامه ریزی های به عمل آمده اجرای طرح هادی در این تعداد روستا تا پایان تیر ماه به اتمام می رسد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا