اخبار
کد خبر : 2067 ۱۳۹۵/۰۱/۲۸   

29 فروردین روز اقتدار و شوكت ارتش

رژه نیروهای مسلح امسال در ارومیه در خیابان حسنی برگزار می شود

روز 29 فروردین 1358 برای كاركنان ارتش روز كاملا به یادماندنی و پرشكوهی است؛ روزی كه حضرت امام خمینی (ره) در میان شایعات بی شماری مبنی بر انحلال ارتش و تشكیل به اصطلاح ارتش خلقی، رای بر باقی ماندن ارتش دادند و با این عمل، اقتدار و شوكتی دوباره به ارتش بخشیدند.

به گزارش نای قلم، بزرگداشت این روز بزرگ و تاریخی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، روز ارج نهادن به حماسه جانبازی ها و فداكاری های دلاورمردانی است كه با ایثار و از خودگذشتگی در عرصه های نبرد حق علیه كفر، زیباترین حماسه های تاریخ انسانیت را كه سرشار از حق جویی، مقاومت و سلحشوری است، از خود به یادگار گذاشتند.

دلیرمردان و شیرمردانی كه در عبور از میدان های پر از مین حماسه های ماندگاری را برای تاریخ و آیندگان به ارمغان گذاشتند، سربازان گمنام و فداكاری كه در سلسله عملیات های مختلف پشت سنگرها ایستادند و به دشمن ثابت كردند كه ایرانی هرگز عقب نشینی نخواهد كرد.

فرمانده قرارگاه شمالغرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروهای مسلح و مردم جمهوری اسلامی ایران توانستند جنگ های داخلی و هشت سال جنگ تحمیلی را با سربلندی، عزت و افتخار پشت سر بگذارند.

امیر حشت الله ملکیان در نشست خبری با اصحابه رسانه اظهار کرد: در طی 8 سال دفاع مقدس تنها با استعانت از خداوند متعال و نیروی رزمندگان خود اعم از سپاه، نیروی زمینی و بسیج مردمی توانستیم دشمن را از خاک خود بیرون کنیم.

وی اضافه کرد: نیروهای مسلح امروز از آمادگی کامل برخوردار هستند و امنیت کامل برقرار است.

امير ملكيان با يادآوري چگونگي نامگذاري روز ارتش توسط امام راحل اضافه كرد: امام خميني (ره) در سال هاي ابتدايي انقلاب اسلامي در مقابل دسيسه هاي دشمنان از ارتش ايران اسلامي دفاع فرمودند و 29 فروردين را به نام روز ارتش نامگذاري كردند.

وي گفت: ارتش جمهوري اسلامي ايران نيز در سال هاي پس از انقلاب اسلامي به ويژه در دوران دفاع مقدس، جواب اعتماد امام راحل را داد و با تقديم 48 هزار شهيد سرافراز در راه حفظ تماميت ارضي كشور، انجام وظيفه كرد.

ملکیان سپس به برنامه های روز ارتش اشاره و اضافه کرد: رژه روز نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران در آذربايجان غربي در شش شهرستان اروميه، خوي، نقده، مهاباد، پيرانشهر و سلماس برگزار مي شود.

وی از تغییر محل برگزاری رژه نیروهای مسلح در ارومیه خبر داد و تأکید کرد: بنا بر درخواست های مسئولان و در راستای راحتی تردد برای مردم، رژه نیروهای مسلح امسال در خیابان حسنی برگزار می شود.

فرمانده قرارگاه شمالغرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: مراسم رژه نیروهای مسلح رأس ساعت 9 صبح 29 فروردین ماه برگزار می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا