اخبار
کد خبر : 2066 ۱۳۹۵/۰۱/۲۸   

امير ملكيان در پاسخ به سوال نای قلم خبر داد

 حضور مستشاران نظامی قرارگاه شمالغرب در سوریه

دوشنبه 16 فروردین ماه بود که خبرگزاری‌ها به نقل از امیر علی آراسته معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش، خبر اعزام تکاوران تیپ 65 نوهدِ ارتش به سوریه به عنوان مستشار را منتشر کردند.

به گزارش نای قلم، حضور مستشاری نیروهای ایرانی در سوریه برای کمک به ارتش و نیروهای مردمی این کشور در نبرد با تروریست‌ها در سوریه در تغییر معادلات میدانی و پیروزی‌های ارتش و نیروهای مردمی این کشور و شکست و هزیمت‌های پی در پی تروریست‌ها نقش زیادی داشته است.

بی‌تردید حضور مستشاری نیروهای ایرانی در سوریه که پیروزی‌های زیادی را برای ارتش و نیروهای مردمی این کشور به همراه داشت، حامیان پشت پرده تروریست‌های مستقر در سوریه را مستاصل می کند.

فرمانده قرارگاه منطقه اي شمال غرب نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران نیز امروز در نشست خبری در پاسخ به سوال نای قلم مبنی بر چگونگی مشارکت یگان های شمال غربی کشور در سوریه از حضور مستشاران نظامی قرارگاه شمالغرب نزاجا در مناطق عملیاتی سوریه خبر داد و گفت: هم اکنون مستشاران نظامی قرارگاه شمالغرب نزاجا در مناطق عملیاتی سوریه حضور دارند.

امير سرتيپ دوم حشمت الله ملكيان افزود: با اعلام اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران می تواند در منطقه عملیاتی سوریه حضور داشته باشد تعداد زیادی از نیروهای منطقه شمال غرب کشور داوطلب حضور در این منطقه هستند که بخش قابل توجهی برحسب نیاز اعزام شده اند.

وی افزود: پیش از این سپاه قدس در سوریه داشت اما با عنایات مسئولان ارتش نیز در سوریه در عملیات های مختلف مشارکت دارد.

فرمانده قرارگاه منطقه اي شمال غرب نيروي زميني در عین حال تاکید کرد: با توجه به فرمایش فرمانده نیروی زمینی ارتش، تروریست ها ازجمله داعش و تکفیری ها تهدیدی نیستند که بخواهیم به صورت نظامی با آنها برخورد کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: لشگر 64 پياده اروميه با تغيير وضعيت صورت گرفته به قرارگاه عملياتي در استان ارتقاي درجه يافته است.

ملکیان افزود: اين امر بر اساس طرح جامع نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران انجام شده و تيپ هاي مهاباد، پيرانشهر و سلماس مستقل شده اند ولي نظارت بر اين تيپ ها بر عهده قرارگاه عملياتي لشگر 64 پياده اروميه خواهد بود.

وي اضافه كرد: طبق اين طرح، قرارگاه عملياتي شمالغرب نيروي زميني ارتش نيز به قرارگاه منطقه اي تغيير يافته و سه لشگر 64 اروميه، 21 حمزه تبريز و 16 قزوين زير نظر و اشرافيت اين قرارگاه است.

وي اظهار كرد: با اين تغيير وضعيت، توان قرارگاه منطقه اي شمال غرب و قرارگاه لشگر 64 اروميه افزايش يافته است.

ملكيان همچنين از تغيير مكان قرارگاه منطقه اي شمالغرب نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران خبر داد و گفت: اين قرارگاه از اروميه به تبريز منتقل مي شود چرا كه اين شهر مركزيت بيشتري دارد.

به گفته فرمانده قرارگاه منطقه اي شمال غرب نيروي زميني این طرح مورد تأیید ستاد کل نیروهای مسلح است و مسئله ای منطقی برای قرار گرفتن این قرارگاه در مرکزیت شمالغرب کشور است.

وی همچنین اشاره ای به ساختمان ستاد لشکر 64 نزاجا داشت و تصریح کرد: این ساختمان جزء میراث فرهنگی کشور ثبت شده و ماندگار خواهد بود اما در تملک و استفاده ارتش خواهد ماند.

قرارگاه شمالغرب نزاجا هم اکنون سه لشکر عملیاتی در استانهای قزوین، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی در اختیار دارد و در سطح شمالغرب کشور بیش از 20 یگان عمده در کنترل عملیات دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا